Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
28. november 2008 - 22:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

float af div

Hej,
Jeg har et problem med min default side på http://www.detvilaver.dk/

Jeg har oprettet et content felt der omringer to div - en float right og en float left, men det driller da det virker som om at de to divs flytter sig udenfor mit content...

mit div med content ligger i masterpage og omringer min contentplaceholder, men det har tilsyneladende ikke nogen betydning da jeg har prøvet at flytte dem ind...

Det er kun forsiden der er problemer med, og designet skal i ikke tage Jer af, der kommer nyt...

Håber I kan hjælpe med at finde fejlen for jeg synes jeg har prøvet alt, hvilket jeg tilsyneladende ikke ahr da det jo ikke virker ;-)
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2008 - 22:37 #1
hvis jeg forstår dig korrekt - når du floater så fylder dine elementer reelt ingenting og det vil derfor se ud som om at din content div ikke har indeholdet, det kan du løse ved at bruge clear, fx ved at sætte

<div style="clear: both;"></div>

i bunden af den div dine floatede elementer ligger i.
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
29. november 2008 - 09:34 #2
perfekt - jeg har tænklt meget mere besværlige løsninger - det virker så smid dit svar og modtag dine point
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2008 - 09:52 #3
svar