Avatar billede friis5 Novice
28. november 2008 - 17:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Finde max i range indeholdende ikke.tilgængelig samt tal

Jeg har et Array i VBA, der indeholder tal som såvel VBA.CVErr(xlErrNA), da der ved oprettelse af array'et kan opstå division med 0.

Dette Array skrives så ud, og i arket fremstår disse "fejl" som "#I/T" (Ikke.Tilgængelig). - Det er enormt praktisk, da jeg senere plotter denne serie, og ikke vil have punkter, hvor der "deles med 0".

Nu står jeg så i den situation, at jeg søger en maksimums værdi for denne serie, men funktionen Application.WorksheetFunction.Max returnerer kun en fejl-værdi.

Nogen der ved om jeg kan komme rundt om denne fejl besked, uden at lave en løkke, der tjekke alle elementer et af gangen?
Avatar billede excelent Ekspert
29. november 2008 - 11:33 #1
Hvis det er tal uden formler:

MsgBox Application.WorksheetFunction.Max(Range("B2:B12").SpecialCells(xlCellTypeConstants, 1))

Hvis det er tal beregnet med formler:

MsgBox Application.WorksheetFunction.Max(Range("B2:B12").SpecialCells(xlCellTypeFormulas, 1))

ret selv range - evt. med sheets
Avatar billede friis5 Novice
29. november 2008 - 12:17 #2
Ser rigtigt godt ud :D

Kendte ikke lige den drejning med specialcells...

Application.WorksheetFunction.Max(Range("A1:A10").SpecialCells(xlCellTypeConstants, xlNumbers))

Så ud til at virke som håbet :)
Avatar billede excelent Ekspert
04. december 2008 - 16:45 #3
ok :-)