Avatar billede telep Nybegynder
28. november 2008 - 16:49 Der er 3 kommentarer

Date_format i ASP

Jeg har følgende sætning:

set rs = conn.execute("SELECT id, name, message, DATE_FORMAT(date, ""%d. %b %Y kl. %H:%i"") as newdate FROM s2006_guests ORDER BY id DESC")

men "newdate" bliver blot til ??????? når jeg skriver den ud. Det har virket i umindelige tider - men nu virker det altså ikke mere.
Avatar billede showsource Seniormester
29. november 2008 - 13:22 #1
DATE_FORMAT(date, '%d. %b %Y kl. %H:%i')

måske
Avatar billede telep Nybegynder
02. december 2008 - 12:52 #2
no work :-(
Avatar billede showsource Seniormester
03. december 2008 - 13:46 #3
Nu kender jeg ikke asp, men det er vist "standard" metoden at gøre det på, at bruge ' udenom formatet.

Men date er jo også et reserveret ord, så måske hvis du bruger "backtickets" eller "plinger", hvad de end hedder, omkring date ?

DATE_FORMAT(`date`, '%d. %b %Y kl. %H:%i')