Avatar billede dieseldk Nybegynder
28. november 2008 - 15:54 Der er 10 kommentarer

linksys wrt54gl hastighed

Har opdaget et lille problem med min linksys wrt54gl router.
Jeg kører med tomato 1.15 firmware og kører som access point.
Hvis jeg trådløst kopier filer til min nas med ftp får jeg ca. 2500KB/sek det skulle så vidt jeg kan forstå være helt fint.
Hvis jeg downloader fra nettet med kabel til routeren kommer jeg på 2000KB/sek ok med min forbindelse.
Men gør jeg det samme trådløst kommer jeg kun på 1000-1200KB/sek.

Kan sku ikke rigtigt regne den ud, den trådløse forbindelse skulle jo være hurtig nok når jeg kan til min nas.

Kan lige prøve at beskrive hvordan tingene hænger sammen.

netgear internetrouter her fra kabel til nas, linksys wrt, og evt. pc.
Linksys wrt trådløst til pc.

Hvis jeg kører et kabel fra linksys og til pc er der heller ikke problemer med hastigheden.

Nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan få fuld hastighed på mit internet når jeg er trådløs?
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 16:06 #1
Netkortet i maskinen har stor indflydelse på den trådløse hastighed.
Avatar billede dieseldk Nybegynder
28. november 2008 - 16:27 #2
Ja men den trådløse hastighed er jo fin nok til min nas (netværks harddisk) 2,5MB/s
Hvorfor skulle en så kun kunne trække 1 MB/s på internettet, hvor jeg får 2 MB/s hvis jeg sætter et kabel i.
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 16:51 #3
Der er forskel på lokalt netværk og internet via browser.
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 16:52 #4
Sæt et draft netkort i, det nye N(draft)så kører du med fuld hammer.
Avatar billede dieseldk Nybegynder
28. november 2008 - 17:31 #5
Ja men hvorfor kører internettet kun med halv hastighed trådløs?
Det er jo ikke fordi det trådløse ikke er hurtigt nok når jeg kører på det lokale netværk
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 18:01 #6
Trådløse netværk er lidt specielt, det eneste jeg har, der kan køre med fuls hastighed er mit n-draft, alt andet kører med ca. den halve hastighed.
Avatar billede peet-49 Novice
28. november 2008 - 18:03 #7
Jeg kan f.eks på 20Mb linje, ikke køre hurtigere end ca. 5.5Mb på et 54Mb netkort, på mit n-draft kører jeg med fuld hastighed.
Avatar billede dieseldk Nybegynder
29. november 2008 - 01:33 #8
det jeg ikke kan forstå er at jeg trådløst til lokale harddiske nas/mediacenter kan køre 2,5MB/s men så snart det er fra internettet får jeg kun 1,2MB/s trådløst.
Hvis jeg sætter kabel i kan jeg køre 2,0MB/s fra internettet.
Spørgsmålet er mere om der kan være en indstilling i linksys wrt54gl med tomato firmware som kan begrænse en type forbindelse, eller kan det være noget andet som giver den foreskel i hastighed
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2008 - 08:37 #9
Prøv at oprette en anden bruger, og se om, det er det samme der, kan kan være kommet begrænsninger på din nuværende bruger, eller en repair af windows måske.
Avatar billede peet-49 Novice
29. november 2008 - 08:38 #10
Vi har 7 maskiner her, de kører alle med forskellig hastighed trods samme type kort.