Avatar billede s0mmer Nybegynder
28. november 2008 - 12:32 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

.BAK filer?

Hej eksperter..

Jeg har netop overtaget et ret stort site kodet i asp. I roden ligger alle .asp filer som .asp.bak - Hvad gør disse filer? Hvorfor er de der? Og kan de undlades?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
28. november 2008 - 12:34 #1
.bak filerne er sandsynligvis bare backup-filer af .asp filer som der er blevet rettet i...

Du kan jo evt. lave en søgning på sitet og fremfinde alle .bak filer og så flytte dem til en anden mappe for at skabe overblik
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2008 - 12:36 #2
Det kunne i øvrigt repræsentere et sikkerhedshul, da bak-filerne nok kan hentes via din browser og dermed være med til at eksponere den kode som asp-filerne indeholdt inden den ændring som gjorde bak-filen til en bak-fil :-)
Avatar billede s0mmer Nybegynder
28. november 2008 - 12:48 #3
krogstrup > Men de burde vel også bare kunne slettes, og så bliver de autogenereret?
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2008 - 13:01 #4
Ja, hvis du er sikker på, at de ikke skal bruges længere... det er vel filer som nogen har omdødt i forbindelse med, at der er lavet rettelser og det er vel gjort fordi de gerne ville have mulighed for, at gå tilbage til en tidligere version af filen, hvis den rettelse de havde lavet ikke fungerede.

Lav en backup af det hele og slet derefter bak-filerne - det er vist det sikreste (på flere måder).
Avatar billede krogstrup Nybegynder
28. november 2008 - 13:04 #5
s0mmer >
Som softspot skriver, så synes jeg også du for en sikkerheds skyld skal lave en backup af alle .bak filerne. Og nej, filerne bliver ikke autogenereret - det er efter al sandsynlighed den tidligere udvikler, der manuelt har kopieret filerne og ændret filendelsen.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
28. november 2008 - 13:55 #6
softspot & krogstrup > mange tak for hjælpen.. send svar så deler i points
Avatar billede softspot Forsker
28. november 2008 - 13:57 #7
Velbekomme :)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
28. november 2008 - 13:59 #8
God weekend :-)
Avatar billede softspot Forsker
01. december 2008 - 12:18 #9
Tak for point :)