Avatar billede kierkegaard Nybegynder
27. november 2008 - 21:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Få vist på skærmen når caps lock er aktiveret - hvordan?

Hej,
Computer har været virus ramt og er nu blevet formatteret hos en prof. Alt virker som det skal igen undtagen én ting.

Det vises ikke længere på skærmen, når caps lock er aktiveret, lyden er aktiveret osv. Det vil jeg gerne have igen, da mit tastatur ikke har lysdioder der markerer det.

tastaturet er: Logitech Cordless Desk EX110

Håber én kan hjælpe mig.
Avatar billede enriko Nybegynder
27. november 2008 - 21:20 #1
hejsa,

nej det ser ikke ud til der er nogle lys dioder der indiker at den ene er  tændt eller slukket , men tilgengæld har du din modtager , som er forbundet til din pc , der forbinder musen og keyboardet til , den har nogle lys, når du tænder caps lock eller num lock , så vil det tænde , er ikke sikker om du kan få vist noget på skræmen, ellers burde du tjekkede din keyboards indstillinger , der burde være noget om caps lock eller info på skærmen
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
27. november 2008 - 21:41 #2
Tak for dit svar. Jeg ved, at det kan vises på skærmen, for det gjorde den før med præcist samme tastatur, mus og skærm. Intet er ændret siden da bortset fra formattering. Har allerede inden spørgsmålet været i kontrolpanel/tastatur og kan ikke finde noget nogle steder der kan ændre på det.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. november 2008 - 21:42 #3
Det er måske blevet installeret som standard tastatur? Prøv at hente driveren på Logitechs hjemmeside. den installerer sikkert et program der gør det
Avatar billede enriko Nybegynder
27. november 2008 - 21:58 #4
http://img209.imageshack.us/img209/6830/setpointxd9.jpg

har du noget der ser sådan ud i setpoint?
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
27. november 2008 - 22:08 #5
Hej mcgoat,
Tror du har ret. Når jeg går ind for at downloade driver skal jeg vælge mellem en fil der hedder setpoint 32-bit og setpoint 64-bit. Hvordan finder jeg ud af, hvad jeg skal vælge? Ved du det?

Hilsen en lettere forvirret Kierkegaard
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
27. november 2008 - 22:19 #6
Hvis jeg højreklikker på min harddisk/egenskaber står der filsystem: FAT 32. Har det noget med det at gøre? Vil det sige, at det er 32-bit jeg skal downloade?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. november 2008 - 22:19 #7
Det kommer an på om du kører Windows 32 eller 64 bit :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. november 2008 - 22:20 #8
meeeeen. de fleste kører stadig 32bit, så mon ikke du også gør
Avatar billede enriko Nybegynder
27. november 2008 - 22:21 #9
jeg har også en logitech, men jeg har aldrig installeret:D måske skal jeg også gør det , nu begyndte det irriterer mig at jeg ikke kan se caps lock er tændt via skærmen:D
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. november 2008 - 22:23 #10
hehe
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
27. november 2008 - 22:36 #11
Ja, det er jo så det jeg forsøger at finde ud af. :-) I enhedshåndtering/processorer/egenskaber står der CPU 3,40 GHz. Hjælper det dig til at finde ud af om jeg kører 32 eller 64? Det må jo være der jeg skal kigge ikke? Hmmmm. Hjælper det mig?
Avatar billede enriko Nybegynder
27. november 2008 - 22:36 #12
jeg må sige jeg har været lidt hurtigere end kierkegaard:D jeg har lige hentet setpoint, installeret , og afprøvede min caps lock vupti , så står der flot på skræmen  med grøn skrift :d caps lock er aktiveret /deaktiveret:D

Hvis du ikke kan se det eller måske hvis andre vil vide det så i setpoint , under " værktøj" og så indikatorindstillinger fanen , så skal man bare sætte hak i " vis status indstillinger (caps lock deaktiveret på skærmen)
Avatar billede enriko Nybegynder
27. november 2008 - 22:37 #13
vælg 32 bit , så er du kørende ,,
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. november 2008 - 22:39 #14
:)
Avatar billede enriko Nybegynder
27. november 2008 - 22:42 #15
:)
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
27. november 2008 - 23:09 #16
Yes, det fandt jeg også ud af. Downloadede den og vupti. Super duper. Mcgoat får pointene, da det var dig der ledte mig på rette vej, men tusind tak for hjælpen til jer begge to. Håber det er ok enriko.
Avatar billede enriko Nybegynder
27. november 2008 - 23:16 #17
jeg er her for fornøjelsens skyld, det er sjældent jeg snupper point :)

helt ok
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
27. november 2008 - 23:29 #18
Super. Så må du endeligt nyde det! :-) Hygge hejsa.
28. november 2008 - 07:26 #19
PS: Er det en "amatør" *S* der har formateret/instaleret ? "FAT 32" ??? Bør være "NTFS" formatet...

Har du FULD WindowsUpdate ? Incl SP3 ?

Har du seriøst Sikkerhedsprogram(mer) ? Incl opdatering af samme ?
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
28. november 2008 - 16:10 #20
Nej, det har ikke noget med det at gøre. Alt er fikset i dette spørgsmål og point er givet. Men tak for interessen. :-)