Avatar billede siwsiw Nybegynder
27. november 2008 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formel

Hej igen igen :-)

Jeg skal bruge hjælp til en sum.hvis formel som kun skal summe op hvis 2 kriterier er opfyldt samtidig. betingelserne er cellen i kolonne D skal være = cellen i kolonne G samtidig med at cellen i kolonne L = b12  Sumområdet er e17:e300

Kan man lave en sum.hvis.og formel? :-)
Avatar billede jkrons Professor
27. november 2008 - 15:43 #1
=SUMPRODUKT((C17:C300=G17:G300)*(L17:L300=B12)*(L17:L300))
Avatar billede siwsiw Nybegynder
27. november 2008 - 15:48 #2
Jeg er imponeret.. tak
Avatar billede jkrons Professor
27. november 2008 - 15:56 #3
Hvis du kunne bruge svafret, skulle jeg så ikke have haft pointene? :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. november 2008 - 19:07 #4
siwsiw >> Husk altid at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
Så kommer du ikke til at lave den fejl med at give dig selv point.  :-)

Du kan/bør fikse det ved at oprette et spørgsmål med titlen: Point til jkrons
Og så linke til dette spørgsmål i teksten....