Avatar billede kdlarsen Nybegynder
27. november 2008 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværksprinter - BizhubC252

Hej.

Har lige fået en ny server 2003 x64 op og køre og har installere flere HP printere på netværket uden problemer!
Først installeres hp driveren i en x64 version men for at de gamle xp klienter skal kunne printe skal der jo også installeres en additional driver til xp. Det virker også fint - til HP.
MEN skal også have en gl. Konica Minolta Bizhub C252 på !!! Har fundet en driver til server 2003, x64 og det ser ud til at virke men når jeg prøver at installere driver til XP x86, så funger det ikke!! Den fejler og siger at driveren ikke er til x64 hvilket jo er rigtigt men den skal jo bruges som additional driver!
Er der nogen forslag på hvordan jeg kommer uden om dette ???
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. december 2008 - 13:39 #1
du tager din driver med ud til en arbejdsstation med 32bit system og tilhørende driver.
Logger på den klientarbejdsstation med Domæne admin
herefter browser du dig ind i printere og faxenheder via \\servernavn
dobbeltklik printeren
nu vil klienten forsøge, at hente driveren fra serveren. Når klienten ser der ikke er korrekte drivere på serveren, vil den spørge om du vil installere driverne fra en placering.

når dette er gjort, sletter du driveren fra klienten. logger på som "domain user" og laver standard point & print til severen.

hermed har du tilføjet driverne til serveren ....
Avatar billede kdlarsen Nybegynder
18. august 2010 - 14:15 #2
færdig