Avatar billede himal Novice
27. november 2008 - 11:08 Der er 1 løsning

dropdown menu

har fundet nedenstående script på nettet
men mangler at der er 5 dropdown menuer istedet for 3 og at nedenunder er boksen (dropdown)samme bredde som øverst
ligesom her http://www.webdesign101.dk/navigation/dhtml/dropdownmenu4.php
men denne menu ser ikke ud til at virke
script på menu med 3 celler:

<html>
<head>
<style>
body{font-family:arial;}
table{font-size:80%;background:black}
a{color:black;text-decoration:none;font:bold}
a:hover{color:#606060}
td.menu{background:lightblue}
table.menu
{
font-size:100%;
position:absolute;
visibility:hidden;
}
</style>
<script type="text/javascript">
function showmenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.visibility="visible";
}
function hidemenu(elmnt)
{
document.getElementById(elmnt).style.visibility="hidden";
}
</script>
</head>

<body>
<h3>&nbsp;</h3>
<table width="52%">
<tr bgcolor="#FF8080">
  <td width="27%" onMouseOver="showmenu('tutorials')" onMouseOut="hidemenu('tutorials')">
    <div align="center"><a href="/default.asp">Tutorials</a><br />
        <table class="menu" id="tutorials" width="120">
          <tr><td class="menu"><a href="/html/default.asp">HTML</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/xhtml/default.asp">XHTML</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/css/default.asp">CSS</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/xml/default.asp">XML</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/xsl/default.asp">XSL</a></td></tr>
          </table>
    </div></td>
  <td width="27%" onMouseOver="showmenu('scripting')" onMouseOut="hidemenu('scripting')">
    <div align="center"><a href="/default.asp">Scripting</a><br />
        <table class="menu" id="scripting" width="120">
          <tr><td class="menu"><a href="/js/default.asp">JavaScript</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/vbscript/default.asp">VBScript</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="default.asp">DHTML</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/asp/default.asp">ASP</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/ado/default.asp">ADO</a></td></tr>
          </table>
    </div></td>
  <td width="46%" onMouseOver="showmenu('validation')" onMouseOut="hidemenu('validation')">
    <div align="center"><a href="/site/site_validate.asp">Validation</a><br />
        <table class="menu" id="validation" width="120">
          <tr><td class="menu"><a href="/site/site_validate.asp">Validate HTML</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/site/site_validate.asp">Validate XHTML</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/site/site_validate.asp">Validate CSS</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/site/site_validate.asp">Validate XML</a></td></tr>
          <tr><td class="menu"><a href="/site/site_validate.asp">Validate WML</a></td></tr>
          </table>
    </div></td>
</tr>
</table>
<p>&nbsp;</p>
</body>

</html>
Avatar billede himal Novice
27. november 2008 - 15:24 #1
bare man sidder længe nok med det kommer løsningen :-)