Avatar billede al Nybegynder
27. november 2008 - 00:11 Der er 8 kommentarer

Netbank virker ikke i Firefox 3

Lige et spørgsmål, som jeg længe har tænkt på.

En af mine netbank'er virker ikke i Firefox 3, mens en anden virker fint. De kører begge med java til login. Faktisk bruger begge den samme keystore-fil, så hverken filen eller java er der noget galt med.

Det det vækker undren, er at det virker i den gamle firefox, 2.0, ja faktisk har jeg nu både 3.0 og 2.0 installeret, og de bruger begge den samme profil, men den ene netbank virker altså kun i 2.0

I 3 (3.0.4) får jeg på den pågældende netbank en fejl under indlæsning af java applet, altså et felt med et rødt krys i, der hvor jeg ellers skal vælger brugernavn, og indtaster kode.

Nogen det har stødt på dette problem, og fundet en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2008 - 08:24 #1
jeg kan huske en ande fik problemet med java ved at ringe til bankenken kundesupport.

Det vil undre mig meget, om ikke de kender det problem i forvejen
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2008 - 08:25 #2
fik, problemet med java løst, skulle der have stået
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. november 2008 - 23:28 #3
Jeg bruger fint Nordea Netbank (java login med keystore-fil) sammen med Firefox 3.0.4. Har ikke gjort noget specielt. Prøv at installere Java igen under Firefox 3 - det kan være at der måske er "et-eller-andet", hvis den kun er blevet installeret under Firefox 2.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 20:31 #4
Har du prøcwt dette

FireFox: Gå i "Funktioner" -> "Indstillinger" -> Vælg fanebladet "Privatliv" – tryk "Ryd" udfor "Cache". Genstart Firefox.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 20:33 #5
Eller testet her, hvis du kan. Det er tit  java der driller, når det drejer sig om netbank
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 20:33 #6
Avatar billede lx2ba Novice
19. december 2008 - 21:24 #7
Jeg har haft detsamme problem; men med den sidste opdatering af Firefox, så virker Sydbanks og Lån & Spars Netbanker!
Avatar billede al Nybegynder
19. december 2008 - 22:08 #8
Hej, desværre nej, hverken den seneste firefox (3.0.5) eller java (1.6.0_11) løste mit problem, 2 forskellige netbanker virker fint, men altså ikke den 3.

I min Java Console får jeg følgende fejlmeddelse:
  APPLET tag missing CODE parameter.

Men altså ikke i Firefox 2.0x, hvor det virker fint