Avatar billede majgaard86 Nybegynder
26. november 2008 - 22:15 Der er 6 kommentarer

Vista blokere måske for Xbox-Media Center forbindelse..

Hej alle

Det skal indledes med, at jeg har prøvet at spørge i kategorien: Sikkerhed : Firewalls : Personlige : Norton Personal Firewall, men der fandt vi ingen løsning :(

Her er det oprindelige spørgsmål med svar:
Mig: Jeg vil gerne kunne bruge mit media center på min xbox. Det vil dog ikke snakke sammen med min bærbar.

Jeg har følgende hard- og software, som jeg mener, er relevante oplysninger:

* HP Pavilion dv6000 m. Vista home premium med trådløst netværk
* D-Link DI-524UP
* Xbox 360 wired til router
* Norton Internet Security (som fulgte med til computeren, og er blevet opdateret, så meget som det nu er muligt, når det skal være gratis)

Jeg har gjort følgende:

* Åbnet for alle programmer under C:\Windows\ehome i Nortons Personlige Firewall..
KILDE: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/setup/firewall/norton.mspx

- Det skal dog lige norteres, at programmer ikke hedder helt det samme, da jeg kører vista og ikke xp (desværre)

* Åbnet for alle de porte, som står nederst på denne side:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/mediacenter/firewall.mspx

- mcx2prov.exe har jeg brugt port 5555
- mcrmgr.exe har jeg brugt port 5556

Jeg har ikke gjort noget inde i mine routerindstillinger, da jeg ikke ved noget om det :S

Problemet er, at når jeg prøver at konfigurere de to ting, så opstår der en konfigurationsfejl på min bærbar. Xboxen står kun og forsøger at etablere forbindelse til Media Centret.

Jeg vil meget gerne bede om nogle uddybene svar, så selv jeg kan følge med hehe :P

Samsonjens: Mit  råd vil være at smide Norton het ud og f.eks installere Comodo, hvis du ikke har betalt for Norton endnu

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ +
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt
punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...

Det prøvede jeg så, men det hjalp ikke noget. Det eneste der kom ud af det var, at når jeg prøver at konfigurere på ny, så skriver min bærbar "Konfigurationsfejl" med det samme i stedet for at bruge ca 30 sek. på at konfigurere.. :S

Jeg har også installeret Comodo Internet Security, og det er en gangske fint program og beskytter rigtig indtil videre :)

/Majgaard
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 22:33 #1
en enkelt komkmentar fra mig: Mit råd var at fjerne Norton, fordi din overskrift lød Norton blokerer for x-box
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
26. november 2008 - 22:44 #2
True.. MEn det hjalp desværre ikke på problemet :(
Avatar billede jokkejensen Novice
26. november 2008 - 23:01 #3
... Hvorfor skulle norton fjernes, når der findes utallige guides til hvordan det konfigureres ?

http://www.letmegooglethatforyou.com/?q=norton+firewall+xbox+360

Først:
Sikre at Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS) servicen kører.

Så:
Test om du har kontrol over portene vha windows firewall - Deaktiver eventuelt bare mulighed for "fil og udskriftsdeling" og se om du stadig kan tilgå et share. - Du kan ikke nøjes med bare at deaktivere den og forsøge på xbox.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 23:09 #4
jokkejensen --->  hvorfor betale for noget software, når du efter næsten alles mening, kan få noget andet gratis, der er ligeså godt`?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2008 - 18:01 #5
http://www.xbox.com/da-DK/pcsetup/mcevista.htm

måske kan denne artikel hjælpe dig
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
30. november 2008 - 17:54 #6
@ jokkejensen
det første har jeg prøvet, men der var ikke nogen guide, der kunne hjælpe mig, det var derfor jeg gik herind på siden..

Jeg har slået windows firewall FRA og bruger Comodos nu.
Jeg har tilladt Windows Media Center som program inde i Comodo.
Jeg har åbnet for portene inde i Comodo, som vedrører Windows Media Center.

Men det har ikke hjulpet noget :(:(

@ Samsonjens
Den artikel har jeg også brugt men desværre nej.. Har endda også kun med Windows Firewall sat til, men der vil den heller ikke.. :S