Avatar billede Motonico79 Nybegynder
26. november 2008 - 21:10 Der er 6 kommentarer

TV kort til bærbar

Hej Eksperter.

Jeg står og skal købe et TV kort til en bærbar PC. Hvad skal jeg vælge? Det skal kobles op med almindeligt Kabel  TV fra Yousee. Jeg har ladet mig fortælle, at man skal gå uden USB-løsninger, idet data hastigheden er for lille. Så er der jo kun Cardbus tilbage, men her ser udvalget lidt lille ud. Jeg er helt på dybt vand mht. DVB-T, DVB-C og DVB-S betegnelser, men det ser ud til at man kun kan få Cardbus kort med DVB-T og duer det med kabel Tv. Ser frem til nogle gode råd.
26. november 2008 - 21:51 #1
(Bare et bidrag -> http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/2006/20060323151237.htm - hvis andre kommer ind på dette spm. ...)
Avatar billede thov Forsker
27. november 2008 - 01:40 #2
At USB TV-adaptere ikke duer, er simpelthen noget fordrukkent VRØVL - De er udmærkede :-)
27. november 2008 - 06:18 #3
... der er nok en eller anden der har 'leget' med en USB1.X *S* ? Og så _kan_ det nok være rigtigt nok det med hastigheden...
Avatar billede Motonico79 Nybegynder
27. november 2008 - 11:04 #4
Ok - Fint nok. Men hvilken skal jeg så vælge?
Avatar billede thov Forsker
27. november 2008 - 12:54 #5
Hvis det kun er til 'gammeldags' kabel-TV, uden HD-TV eller eller fra tag-antenne, så kan stort set alle adaptere bruges, for signalet er analogt - og det vil det være i lang tid endnu, for ikke at genere 'Maren i kæret' (Med det 17" sort/hvide CRT).

Hvis du vil optage udsendelser, skal du vælge en adapter med indbygget mpeg-2 (mpeg-4/DivX) kodning.
Avatar billede Motonico79 Nybegynder
01. december 2008 - 12:53 #6
Oki doki. Tak for det.