Avatar billede andreas88 Nybegynder
26. november 2008 - 17:01 Der er 7 kommentarer

Fujitsu Siemens CRT virker ikke ordentligt - Samsung TFT virker!

Hej,

Jeg har en Samsung SyncMaster 228BW 22" TFT som fungerer perfekt.
Jeg har et 9600GT grafikkort med PhysX drivere installeret.

Mit problem er, at jeg gerne vil sætte en Fujitsu Siemens 17" CRT fra år 2000 til, og så spille med +100Hz i FPS spil, sagen er bare den, at min computer enten ikke vil finde skærmen(simpelthen ikke vise skærmbillede) og før jeg formaterede(af andre årsager), fandt den nogle gange skærmen, som "Default Monitor" og ikke Plug and Play, så jeg kunne ikke ændre Hz eller noget som helst.

Jeg har lidt en idé om, at PCI stikket som jeg tilslutter skærmen gennem er disabled, af en eller anden grund, da min TFT også kører gennem et hvidt analogstik direkte i grafikkortet, uden om selve motherboardet(hvor jeg jo prøver at tilslutte CRT skærmen).

Nogle der har den fjerneste idé om hvad jeg kan gøre for at få min CRT til at blive detected gennem PCI slot så jeg kan bruge den som plug&play og ændre hz. m.m.?

Spørg endelig hvis der ønskes yderligere information. Tak!
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 17:31 #1
Hvad med at prøve at koble CTR skærmen til det analoge stik på grafikkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 17:31 #2
Hvis du samtidig vil have TFT skærmen koblet til, kan du anvende DVI stikket på grafikkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. november 2008 - 17:32 #3
Det med PCI stikket forstår jeg ikke. Har du onboard grafik på bundkortet ?
Avatar billede andreas88 Nybegynder
26. november 2008 - 19:20 #4
Altså CRT skærmen kan umiddelbart IKKE sættes direkte ind i grafikkortet. Og vil ikke samtidigt have tft'en sat til. Og aner ikke om der er onboard grafik på bundkortet, men jeg vil naturligvis have crt'en til at køre gennem mit grafikkort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2008 - 20:12 #5
Jeg har lidt en idé om, at PCI stikket som jeg tilslutter skærmen gennem er disabled, af en eller anden grund, da min TFT også kører gennem et hvidt analogstik direkte i grafikkortet, uden om selve motherboardet(hvor jeg jo prøver at tilslutte CRT skærmen).

Korrekt!
lyder som om du har onboard grafik på bundkortet, så dette er slået fra fordi du kører med "rigtigt" grafikkort.
Du kan ikke slå onboard til uden at disable det andet grafikkort - og omvendt.
Du skal have fat i et grafikkort med 2 udgange.

Een ting jeg undrer mig over...

"Mit problem er, at jeg gerne vil sætte en Fujitsu Siemens 17" CRT fra år 2000 til, og så spille med +100Hz i FPS spil"

Nu er CRT og TFT jo vidt forskellige teknologier, så den med 100Hz er kun til CRT, da denne først har roligt billede over 75 Hz, og en TFT altid har roligt billede pga. det statiske billede.

(Er det mon pga. fps der skal over 60, du vil skifte skærm?)
Avatar billede andreas88 Nybegynder
26. november 2008 - 22:46 #6
john stigers: min tft kører 75Hz, og det er også fint, men vil gerne have max FPS på CRTen, derfor jeg vil skifte :) - Jeg kan godt kører 100FPS uden Lodret Synkronisering på TFTen.

Men det du siger er, at mit grafikkort ikke vil kunne køre crt skærme? Det virker da underligt da grafikkortet er relativt nyt. Eller kører nyere crt skærme gennem analog stik? :O
Avatar billede andreas88 Nybegynder
26. november 2008 - 22:55 #7
Har fundet ud af jeg nok skal have fat i den her:
http://www.avxperten.dk/adaptere/vga--dvi-adaptere/vga--dvi-adaptere.asp