Avatar billede duddimai Nybegynder
26. november 2008 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

bmp om til vektor grafik

Ej altså...Nu har jeg ledt og ledt i 2 og en halv time, og jeg er helt bims.

Så nu spørger jeg altså.

Jeg er helt grøn i illustrator.

Jeg har tegnet en figur med kuglepen, scannet den ind, og nu er det en bmp fil. Så åbner jeg den i illustrator, og hvad skal jeg så?

Jeg har læst mig frem til at jeg skal finde noget der hedder "Auto Trace" eller "Live Trace" men hvor er det? og hvordan bruger jeg det.

Jeg håber virkelig nogle kan hjælpe mig.

mvh
Duddi Mai
Avatar billede duddimai Nybegynder
26. november 2008 - 11:49 #1
btw det er CS4 jeg har. Downloadede en 30 dages trial i går.
Avatar billede spe Nybegynder
26. november 2008 - 19:51 #2
Live Trace finder du i Object menuen. Vælger du Trace for du en sort/hvid optegning. Hvis du skal have andet end en sort/hvid skal du vælge Trace options. Når du har tracet din tegning kan du vælge Expand i bjælken under menuerne og så kan du arbejde videre med de enkelte dele.
Avatar billede duddimai Nybegynder
26. november 2008 - 21:19 #3
tusinde tusinde tak... :) det var lige hvad der skulle til :)