Avatar billede dr.truti Nybegynder
28. juni 2001 - 18:25 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hackere - Hackere - Hackere

Okay Jeg er personligt ved at gå ud at mit gode skind over alle de hackere som ødelægger det for andre... jeg er gået i den mode at jeg mælder alt hvad jeg kan få fat på.. jeg vil tro at jeg har mældt ca 24 hackere i denne månede... jeg ved at dette ikke er skide sjovt for dem men de er selv ude om det....

Jeg ville høre om der ikke er andre der vil være med på det samme så kunne man oprette en lille creaw...
Hvis vi skal af med alt denne hacker kriminalitet bliver vi nød til at gøre noget som privat personer alle sammen !!!!

jeg håber at folk vil være med til en debat på dette område.....

Truti

ICQ: 72755522
Mail: maac@mail1.stofanet.dk
Avatar billede qzar Nybegynder
28. juni 2001 - 18:28 #1
Hvordan finder du frem til hackerne? Lydder som en meget fed idee!
Avatar billede bergeren Nybegynder
28. juni 2001 - 18:28 #2
Jeg vil gerne være med......... - Hvis du lover mig at du begynder at gå i skole og lære at stave, Jeg ville egentlig være tildfreds hvis du bare hørte Roben og Knuds vinke-sang et par gange

/bergeren
Avatar billede bergeren Nybegynder
28. juni 2001 - 18:29 #3
Han bruger vel en firewall såsom Zone alarm fra zonelabs
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2001 - 18:30 #4
24 hackere i denne måned? lyder ganske udemærket, men hvordan finder du så frem til dem da?
Avatar billede qzar Nybegynder
28. juni 2001 - 18:31 #5
Tror nu ikke at han kun finder dem der prøver at hacke HAM!
Avatar billede seider Nybegynder
28. juni 2001 - 18:32 #6
hacker jagt ?

hvor dum må man være, hvis der ikke er nogen der jagter fejl, blvier de jo ikke fundet !

hvis der ikke var hackere med den kulturele baggrund de har, ville vi se flere systemer smadret for at skjule spor.

jeg ville nødigt have alt mit udstyr smadret fordi en eller anden hacker blev nervøs. Næ lad dem bare hacke løs så længe de ikke ødelægger noget.

det erjo ligesom at have gratis arbejds kraft !

IMHO

www.fotx.net/seider
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 18:33 #7
Ja det kan du nemt komme op på hvis du melder alle der pinger din maskine incl. icq hvis du bruger dette, og husk også lige at melde zonealarm. Prof. hackerne opdager du aligevel ikke, eller har du netdetcet på ,som holder øje med dit netkort, så du kan se hvem der kommer på besøg hos dig? Pas på med falske anmeldelser.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
28. juni 2001 - 18:35 #8
Avatar billede bergeren Nybegynder
28. juni 2001 - 18:36 #9
Ja zone alarm bliver temmelig pissed bare man bliver pinget eller prøver at spille et eller andet spil over nettet. Hvis du er medlem på fotx.net vil den også blive sur når sur prøver at komme ind og se de forskellige brugere

/Bergeren
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 18:40 #10
Nej det er da klart, for de har fundet de samme indgange på folks pc er rundt om i verden, som CIA selv bruger. Bagefter når de så har været på besøg, så lukker de døres på pc\'eren så godt, at CIA ikke kan komme ind.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 18:42 #11
På zonealarm er det som blot at slå alarmen fra, for de ping, som man for melding om for ingen svar tilbage fra din pc, så det er netop det helt rette udtryk, det er til at stresse brugeren med.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
28. juni 2001 - 18:42 #12
Jeg er arbejder med sikkerhede normalt jeg melder dem der prøver min egen pc + jeg har nogle programmer opstilt på en rakke firmaer\'s servere samt jeg med glæde ser på mails sendt fra folk som mener at deres log tool opføre sig lidt underligt.... så alt i alt bliver det til 24 stykker.....

man skulle mene at man kunne få stoppet noget af alt det hacker software som flyder over alt på nettet hvis man bare var 20 personer som mældte free sites til deres hoster... EKS: Subnet har ca. 50 hacker sider (ikke hardcore men ScriptKiddie) er hosted hos subnet det er bare at sende subnet en mail og ortælle om at der er ulovligt martrial på siden
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 18:46 #13
En af de bedste firewall til at give hacker modstand er neowach sammen med NeoMonitor til at tjekke netkortet. På den måde kan man se, hvis newowach har medt en hackers ankommen, så skulle man gerne få den samme ip på neomonitor, hvis vedkommende går ind. Dog skal man der lige sortere de programmer fra som skal have kontakt til nettet som f.eks. ICQ
Avatar billede dr.truti Nybegynder
28. juni 2001 - 18:46 #14
PGP vertioner over 2.5 har back door i... det er ikke så mange der ved det.. men hvis man læser ret sagen detaljeret igennem kan man læse det.... Da Philip blev sigtet for PGP som på de tidspunkt var ulovligt krypterende program var der ingen Back Door Han skulle der for updatere programmet til at der var en CIA og FBI Back Door der efter var det helt i orden med Kryptering.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
28. juni 2001 - 18:48 #15
Atguard 3.11 - 3.51 er også gangske udemærkede Privat FW\'er
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 18:49 #16
Tja back door det har windows også ;o) så en fra eller til, de skal nok finde ind.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 18:51 #17
Jeg har selv prøvet hackerbesøg med zonealarm sat på lock og manden i telfonen, Han kunne se lige hvad jeg lavede, men jeg kunne ikke komme på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 18:52 #18
En firewall der virker er Winframe, som desværre har lukke for deres aktiviteter, da det blev for dyrt produktet. Winframe er i stand til at lægge en hacker død, hvis han bliver ved for længe, og windframe er sat op til det.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:07 #19
jeg sad og tænkte...jeg har ikke taget filtret fra min router....er det så muligt for en hacker at komme ind på min outer, el. burde jeg også invistere i en FW?

/MN
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 19:09 #20
Ved router er du over i hardware firewall, de er noget bedre kørende.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
28. juni 2001 - 19:11 #21
ja, men kan proffer hvis de fik et kæmpe trng til at hacke en privat persons computer(som lyder højst usansynligt)kunne de så godt komme ind?

/MN
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 19:22 #22
Ja de kan komme ind, de bruger de private computere som springbrædt videre. Min Pchar været lavet klar til dette for nogen tid siden. En periode gjorde jeg det , at hver gang han havde fået gjordt den klar, så reinstallerede jeg, sådan sted det på en måneds tid.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
28. juni 2001 - 22:18 #23
jeg er ikke hacker, men fuck hvor er det her et tabertopic. De fleste hacks sker fordi folk lader dem gøre det.

- glemmer at opgrade
- køre serverside scripts via webserver
- køre filer de får via email

ovenstående tror jeg står får 80% af alle hacks ..

tænk jer om og grib lidt i egen barm, for der er intet program der \"lægger hackerne død\", hvis i selv er en flok moralske tåber.

best regards
Brian

ps. prøv openbsd, hvis i endelig vil have lidt sikkerhed/firewall - 4 years without a whole in the default install ... stik den.

Avatar billede qzar Nybegynder
28. juni 2001 - 22:26 #24
høhø dr.truti du burde da vidst prøve at få fat i brian@diku!
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 23:10 #25
brian@diku  kender du da winframe siden du udtaler dig så sikkert?, Kan du fortælle mig hvorfor det program pludselig ikke skull kunne gøre dette, som man kan opleve blot ved alm. surfen på nettet? Har selv prøvet med fuld sikkerhedopdatering, at få virus ind på den måde, ( i det tilfælde var det en gemen netvirus, som omgående spredte sig ud på alle mine pc\'er på netværket på c drevet. Netop fordig Windows bliver ved med at have huller, og det har en hackers windows også.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
28. juni 2001 - 23:18 #26
jeg kender ikke nogle der bruger windowsprogrammer som seriøs firewall, dvs. de maskiner der køre med win-etellerandet vil have mulighed for brugerinteraktion og dermed en stort sandsynelighed for at kunne deploy en evt. trojan, som det nok snarer er vi snakker om ..

pointen er såmen, at sålænge der er mennesker på maskinen, så er den high-risk .. uanset hvor mange lag panzer der på en tank, så kan de godt åbne brevbomber inden i :) . Det er jo ikke svært at forestille sig hvordan en virus eller et andet program får dig til acceptere den connect .. udover alle de andre fadæser mennesker nu begår ..

mvh

Brian

ps. tror du mener cracker (i mest basale tilfælde), når du siger hacker .. men whatever .. har aldrig set en kernal hacker dømt heheh =)

Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 23:25 #27
Hackere er blevet dømt over i staterne. Normalt går de først til pc\'erne, når der ikke sidder nogle ved den, sådan har det været de fleste gange hos mig, på begge de pc\'er. Den ene står nu bag en windframe firewall, og der har ikke været besøg siden.
Avatar billede brian@diku Nybegynder
28. juni 2001 - 23:41 #28
jeg siger det igen, hackere er folk der der er seje til kode .. kernal hackere er aldrig blevte dømt noget sted ..

anyways, det er da klart at enhvert automatisk reminder om ting og sagder modvirker den sædvanelige glemsomhed og sikkerhedsbristen heraf ..

blah blah .. der er ikke mere i denne dikussion ..

folk ER en sikkerhedsrisiko uanset hvordan du sætter det :)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2001 - 23:44 #29
Dømte hackere bliver ansat hos firmaer bagefter som sikkerhedchef.  ;o)
Avatar billede gokkios Nybegynder
02. juli 2001 - 00:01 #30
Dømte hackere der er meget dygtige måske, men ikke tåbelige back orifice, subseven eller netbus hackere/crackere.
Den firewall jeg syntes bedst om er firewall-1 fra intrusion.com / checkpoint.com
Avatar billede surreal Nybegynder
20. juli 2001 - 13:45 #31
Whoever started this pathetic discussion is a tosser. Nobody will help you with your looser hackerjagt.

If you want to catch hackers then do it yourself. Although I don\'t see why you want to bother, for hackers are not the bad guys. I believe you are refering to crackers.

Get a life you knob.