Avatar billede sh Nybegynder
25. november 2008 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

installering af progrmmer med

Hej

Jeg har et problem på min notebook, som jeg også har haft før på ældre PC'er. Når jeg skal installere et program typisk med filen setup.exe, sker der intet. Det er et ældre program (5-6 år gammelt)der skal installeres. Kan det være det ikke er kompatibelt med WinXp servicepack 3 ?

- Søren
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2008 - 15:09 #1
Du kan evt. prøve at højreklikke på exe-filen, egenskaber og så vælge kompatibillitetstilstand for et andet styresystem.
Avatar billede sh Nybegynder
25. november 2008 - 15:16 #2
hjalp ikke :(
Avatar billede falster Ekspert
26. november 2008 - 00:13 #3
Selvom det er en exe, er der en chance for at setup.exe kan udpakkes som et arkiv (zip, rar e.l.).

7-zip er go' til det. Hent det - installér, højreklik på setup.exe og vælg én af udpak-måderne. Det værste, der kan ske, er at du får en meddelelse om, at den ikke kan udpakkes som et arkiv.

http://www.7-zip.org/
Avatar billede sh Nybegynder
26. november 2008 - 00:37 #4
Den er ikke zippet, er pakket ud.
Avatar billede falster Ekspert
26. november 2008 - 11:12 #5
En del exe'r (setup'er) kan fakstisk pakkes ud med 7-zip.

Eksempel: Den udmærkede gratis afspiller foobar2000 downloades som foobar2000_0.9.5.5.exe, der er en "foobar2000 Installer", der kan køres normalt som en installation med guide og det hele.

Men den kan også udpakkes med 7-zip (højreklik og vælge en "Udpak" mulighed). Så får man hele mappestrukturen fra setup'en, der hvor man har udpakket.

Deri ligger jo blandt andet selve "program-exe'n" og programmet kan afvikles uden at installeren/setup'er er kørt.

Det var den idé, som du lige ku' prøve.
Avatar billede sh Nybegynder
26. november 2008 - 11:38 #6
så okay da ;-)
Men 7-zip siger at den ikke kan åbene filen some et arkiv:(

Men noget helt andet, jeg udpakkede den originale zip fil med programmet, med 7-zip,
og nu er mit program installeret. Måske er det min zip udpakker der har gjor noget forkert.

Tak for hjælpen, hvordan giover jeg dig point ?

- Søren
Avatar billede falster Ekspert
26. november 2008 - 13:26 #7
Fint - du skal bare acceptere dette svar. :-)
Avatar billede sh Nybegynder
26. november 2008 - 13:36 #8
ok