Avatar billede aks1 Nybegynder
24. november 2008 - 21:15 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Boot camp 2.1

Hej derude.

Jeg har lige erhvervet mig en splinter ny macbook pro.
Dertil har jeg købt et eksemplar af Windows Xp Pro Sp2..
Det viser sig at forhandleren har sendt mig en Sp3 udgave.
For ikke at skulle bruge mere ventetid, tænkte jeg om der måske er
en som kan svare på følgende spørgsmål:

Boot camp 2.1 skal installeres for at Sp3 fungere.
Er der en måde hvor jeg I OS X 10.5.5 kan opdatere
Boot camp 2.1?

Mange tak!

Hilsen en frustreret mac-newbie
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2008 - 08:52 #1
Jeg har ingen erfaring med SP2-XP, men forsøg da så du kan se om den fungerer.
-der er jo INTET du kan ødelægge ved at forsøge.
Bare læs vejledningen grundigt før start.

Boot Camp opdaterer du med Udvidelsen "Software-opdatering"

Du finder denne nemmest i din "Æble-menu" som er den anden line under det lille æble du finder i øverste venstre hjørne af din skærm . . .

Go fornøjelse!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2008 - 08:54 #2
SP3-XP forum/blog her;
http://support.apple.com/downloads/Boot_Camp_Update_2_1_for_Windows_XP

Det ser ud til at den ikke længere hedder SP2, men netop SP3.
-så både din Boot Camp og din XP skulle være perfekte . . .
Avatar billede aks1 Nybegynder
25. november 2008 - 08:59 #3
Mit problem ligger i at den opdatering som du linker til ikke er til Mac's OS, men til Win.
Jeg har opdateret alt hvad jeg kunne komme i nærheden af, som du skriver i det første svar, og tjekkede efterfølgende om Boot camp også var iblandt. Desværre ikke, det er stadig version 2.0

Det jeg tænker mig, er at man skal have en win xp sp2, installere denne og så efterfølgende hente den opdatering som du linker til, før man kan installere sp3.

Det er denne rækkefølge jeg gerne ville kunne lave om. Altså kan den opdateres i Mac's eget OS, for ikke at skulle sende Xp cden tilbage til forhandleren osv.
Avatar billede aks1 Nybegynder
25. november 2008 - 09:43 #4
Jeg vil lige nævne at jeg har talt med Applecare (gjorde jeg i går pr. telefon) og vedkommende her bad mig holde "alt" nede under opstart, her fik jeg 2 valgmuligheder. 1) Åbn i Mac 2) Åbn i Win.
Dette virker overhovedet ikke nu, efter måske 30 forsøg hvor jeg holder alt nede, går den fra en grå skærm(efter fanfaren) og over i sort med teksten; Disk fejl. Tryk på en knap for at genstarte...
Hvis bare jeg kunne slette hele lor** så jeg kan komme igang med at bruge Macs OS, og så tage den derfra :)
Jeg håber virkelig at der sidder en derude som har svarene på mine spørgsmål.
Vil her til sidst lige sige at jeg har ledt google tyndt!!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2008 - 10:45 #5
Smid lige din OSX disc i drevet og hold "C" nede for at starte fra denne.

Reparer dine tilladelser og prøv igen.
-du skal under dialogen gå op i de øverste menuer og vælge "Diskværktøj"
Herfra reparerer du dine tilladelser.

Så kan du eventuelt starte helt forfra . . .
-med en clean installering af både OS X og WIN XP og naturligvis Boot Camp!
Avatar billede aks1 Nybegynder
25. november 2008 - 10:52 #6
Jeg vil sige rigtig mange tak for din tid aeblenet(lovly nick :P).
Jeg har nu fået fat i forhandleren og de vil bytte Xp cd'erne ud, så jeg får tilsendt en WinXp sp2, så må og kan jeg kun krydse fingre for at det virker..
Bare irriterende, jeg har ventet længe nok på at komme igang.
Øv-bøv er det!
Kan ske jeg vender tilbage om nogle dage :-)

Ind da, keep up smiling!
Og endnu en gang mange tak aeblenet!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2008 - 14:45 #7
any time . . .
-det er derfor vi er her. Ikk' ?