Avatar billede sharp9000 Nybegynder
24. november 2008 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

format c: hvad så?

jeg skal have renset min pc helt. Det er en gammel firmapc, som er 3 år gammel og den trænger til en format c:

Jeg har alle recoverycd-er odv, men er lidt i tvivl om hvad konsekvenserne er mht. til divserse licenser.

Pc'en er leveret med Win Xp installeret, og jeg har efterfølgende installeret org. office pakke på pc'en. Jeg kan finde cd-keysene til mine programmer, men hvad sker der når jeg vil aktivere programmerne igen?

Xp har jeg aldrig akiveret da det var på leveret, men officepakken har jeg jo aktiveret over nettet? Er aktiveringen "låst" til pc'en eller havd gør men lige i den situation
Avatar billede leif Seniormester
24. november 2008 - 19:50 #1
Hvis det er 3 år siden du har aktiveret er der sikkert ikke noget problem, men ellers så står der er tlf. du kan ringe på.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 08:58 #2
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

det her program giver dig dine keys til win xp og office - så er du sikker

restore cd er relateret til den type hardware og så videre på asus eller hvad den nu hedder.

det der sker hvis den ikke auto vil registrere på nettet at du får et telefon nummer at ringe gratis til. det er lidt omsonst at skulle fortælle en svensker at det er din og du bare vil aktivere den - det gør en pirat ikke fordi der findes en helt anden måde og den er utrolig let.

hvis et firma skal registrere 100 pc om dagen ja så har de nok at lave derfor gøres det på en anden måde

jeg vil ikke skrive hvad den hedder her men firmaer bruger metoden og det alene hensynet til at vi her på sitet ikke skal opfordre folk til ulovligheder.

m.v.h
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
25. november 2008 - 11:47 #3
Ok - kan læse mig frem til jeg bare kan ringe til Microsoft såfrem aktiveringen giver problemer. Mht. til de mere "kreative" løsninger, så kan jeg sagtens få fat i en piratkopi af det pågældende software, og det ville faktisk nok være nemmere, men jeg vil hellere have originalt software på min PC, og ville da være tosset ikke at udnytte det nu hvor jeg rent faktisk ligger inde med netop de originale CD-rommer
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
25. november 2008 - 11:50 #4
drop lige et svar så jeg kan acceptere.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 12:33 #5
hvad med leif.
Avatar billede leif Seniormester
25. november 2008 - 12:40 #6
.