Avatar billede alfredo Nybegynder
24. november 2008 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lydkort ødelægger grafik.

Hej
Jeg har lige købt et lydkort der hedder
Creative Labs Sound Blaster X-Fi XtremeMusic 7.1 SB0460 PCI Audio Sound
http://www.xpcgear.com/xfiplatinum.html
Når jeg har sat det i og starter min pc igen så er det som mit grafikkort er væk og det er meget ringe billede der kommer frem og inge mulig for at ændre noget ved det. Det er som om at det kører på noget onboard meget ringe graffik. Piller jeg lydkortet ud igen er alt okay. Har I nogen forklaring på dette ?
Min pc indeholder ellers.
    PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional
      OS Service Pack                                  Service Pack 3
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          FARSDENSTORE (FARSDENSTORE)
      Bruger Navn                                      Lars

    Motherboard:
      CPU Type                                          Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
      Motherboard Navn                                  Abit IC7(-G)  (5 PCI, 1 AGP Pro, 4 DDR DIMM, Audio, IEEE-1394)
      Motherboard Chipset                              Intel Canterwood i875P
      System Hukommelse                                3072 MB  (PC3200 DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        Award (08/30/04)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              Printerport (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        NVIDIA GeForce 7600 GT  (256 MB)
      Skærm                                            Plug and Play-skærm [NoDB]  (L61020894144)
    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI0
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI1 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI1
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI2 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI2
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI3 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI3
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI4 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI4
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / AGP ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  AGP
      Type                                              AGP
Undskyld det frygtelige lange spørgsmål, håber at nogen kan hjælpe mig med at få det kanon lydkort til at virke.
Avatar billede haverslev Novice
24. november 2008 - 18:11 #1
Der kan være noget med lidt IRQ konflikt og det kræver lidt adskillese og start/stop
Men start med at afmontere lydkortet og når det er gjort, så starter du lige pc`en op og den derved registrere at der ikke er noget lydkort i den.
Derefter går du i start, kontrolpanel, db-klik på system  - klik på faneblad hardware, klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor skærmkort og h-klik på dit grafikkort og vælg fjern
Sluk komputeren
Tag nu grafikkortet ud af soklen og start pcen op, selvom du intet kan se - når du kan høre at der ikke er mere aktivitet, så sluk cumputeren
Sæt dit lydkort i soklen og start maskinen op og sluk den efter at der ikke høres mere aktivitet.
Sæt så grafikkortet i og start pc`en op samtidig med at du trykker på "DEL" eller "F1" eller "F2" for at komme i din BIOS - I Bios laver du blot en "load default settings", som regel ved at trykke på F9 og derefter gemme ændringene ved at trykke på F10 og sig "Y" for yes/ja
Maskinen genstarter og hvis alt går vel, så skulle du både kunne bruge lyd og grafikkortet samtidig - det er muligt at grafikkortet skal have en opdateret driver efterfølgende.
Avatar billede alfredo Nybegynder
25. november 2008 - 17:33 #2
Hej Tak for dit hurtige svar. Jeg er desværre intet pc-geni så jeg venter lige til jeg for en hjælp til at sidde ved siden af når jeg skal ind i bios. Du siger jeg intet kan se når jeg har afmonteret grafikkortet, men så starter den da bare op på onboard graffik, og ligeså med lyden. Skal alt fjernes i enhedshåndteringen hvad der har med grafik at gøre eller ?
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2008 - 20:04 #3
OK, havde ikke lige tjekket at dit bundkort var med on-board grafik/lyd
Men hvis du har afmonteret begge de "externe" grafik /lyd kort, så starter du den bare op og lader pc`en registrere at der ikke er kort i soklerne.
Når det er gjort, så slukker du pc`en og montere lydkortet
Starter pc`en og laver driver install færdigt.
Slukker pc monterer grafikkortet og stater maskinen og installere driveren
Genstart pc`en og gå i Bios - tjek at den rigistrere det externe lyd og grafikkort - altså at de on-bord enheder er disable (skulle være sket automatisk) eller der står at den kører med kort xxx  - hvis de er OK, så skuller der ikke være konflikt mere
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2008 - 15:59 #4
Avatar billede alfredo Nybegynder
01. december 2008 - 07:46 #5
Sorry Haverslev
Jeg accepterer dit svar da jeg tror du har ret. Du virker til at have styr på det, men jeg har dog ikke lige fået kastet med ud i det endnu. Jeg er jo ikke den store pc-ørn så det tager lidt tid at hoppe ud i det. Men point skal du da have og tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2008 - 08:34 #6
Fint nok, men det kan godt drille lidt og kan godt tage lidt tid at få det til at virke.
Ang. svar, så skal du markere svar navnet i venstre side og derefter klikke på acceptere :)
Avatar billede alfredo Nybegynder
01. december 2008 - 13:03 #7
Jeg sagde jo jeg ikke var noget pc-geni XD ...