Avatar billede mindtwister Nybegynder
24. november 2008 - 15:44 Der er 7 kommentarer

freewebsite.dk

Vi søger seriøs feedback på alle aspekter af vores web projekt, gode og seriøse overvejelser belønnes.

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
24. november 2008 - 15:52 #1
<ole>

Crossposting er ikke tilladt på Eksperten, så du skal nok lukke de to andre tråde:
    http://www.eksperten.dk/spm/854003
    http://www.eksperten.dk/spm/854002

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 16:06 #2
Fin, fin hjemmeside.

For det første: Der er en stavefejl på forsiden og indholdssiden i teksten under "Nyhedsbrevet". Og lad helst være med at bruge smiley'er som :) på hjemmesiden (se samme steder) - det virker langt mindre professionelt.

Jeg kan generelt rigtig godt lide den meget simple og overskuelige opbygning, der er brugt. Det er i hvert fald et stort plus!

Afstemningen på indholds-siden virker lidt underlig... Hvad betyder det, at I vil udvikle en kogebog?
Når nu I kalder det tredje menu-punkt for "Eksempler", så regner man med at få lidt flere og andre eksempler end blot nogle små ikke særligt tydelige designs at kigge på. Ikke fordi det ikke er godt nok med design-eksempler, men måske skulle overskriften være noget andet end blot "Eksempler"...

Men generelt et flot og overskueligt site.
Dette var lidt af mine førstehåndsindtryk. Håber det kan bruges.

  // Steeven
Avatar billede olebole Juniormester
24. november 2008 - 16:21 #3
Det giver ikke rigtig mening at prøve at bilde browserne ind, der er tale om XHTML, når man:

*) vælger en XHTML version, som slet ikke er understøttet af markedets ultimativt største browser
*) ikke skriver XHTML-kode
*) de anvendte scripts ikke er kompatible med XHTML
*) server dokumenterne med MIME-typen 'text/html', som ikke har noget med XHTML at gøre

- og så skal du nok kikke på fejlene:
    http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.freewebsite.dk%2Fms_forside.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1#line-323
Avatar billede mindtwister Nybegynder
24. november 2008 - 16:58 #4
steeven > Systemet vi har bygget tillader brugere at oprette deres egen hjemmeside, en af de sider vi senere vil tilbyde er en interaktiv kogebog, det vi leder efter i afstemningen er en idé om brugernes prioritetsliste.
olebole > Det var lidt en smutter, jeg vil kigge på xhtml'en ved lejlighed og få ryddet lidt op. Jeg må indrømme jeg ikke helt tænkte igennem da jeg valgte min xhtml version.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 17:15 #5
Okay.
Men måske skulle der være blot en lille smule forklaring dertil. I spørger jo folk, hvad de synes I skal udvikle næste gang, og så er mulighederne: Forum, Nyhedsbrev og Kogebog.
Det I vil udvikle er jo egentlig forum, nyhedsbrev og interaktiv kogebog, som brugerne kan bruge på deres hjemmeside, ikke? Pas på man ikke bliver forvirret, når det står som det gør.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 17:16 #6
Og lige en ting til: de tre sider har identiske titel-tekster...

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 23:48 #7
Og en sidste ting - hvad siger du til feedback'en? Skal vi se at få lukket spørgsmålet...