Avatar billede p_burns Nybegynder
24. november 2008 - 13:39 Der er 3 kommentarer

lyd switch

Hej

Jeg er snart den lykkelige ejer af AppleTV og en dvd harddisk recorder.
AppleTv skal bruges som mediecenter til musik og film.
Dvd til... ja dvd film og dvb-t tuner til fjernsynet.

Både dvd og appletv vil jeg gerne have forbundet til mine surround sound højtalere, men samtidig have mulighed for kun at høre lyden via mit gamle b&o´s interne højtalere.

Derfor tænkte jeg at jeg ville have en eller anden for for switch der kan skifte mellem højtalerne.

Altså :
AppleTv til b&o tv´s højtaler eller surround.
Dvd recorder til b&o tv´s højtalere eller surround.

Det skal forbindes via phono stick.

Nogen ideéer ?

Vh

Burns
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. november 2008 - 13:58 #1
Hvis du har seperat surround forstærker, så kan du gøre som jeg. Mit surround får lyden fra TV gennem phono kabler, men Scart kan også bruges.

Hvis jeg vil anvende interne højtalere, undlader jeg at tænde for surround, og vil jeg anvende surround, tænder jeg for dette, og skruer lyden ned på fjernsynet. På denne måde har jeg altid fra sourcen til TV enten i surround eller interne højtalere.
Avatar billede p_burns Nybegynder
24. november 2008 - 17:04 #2
Hej igen.

Ja nu har jeg ikke lige købt surround anlæg endnu og ved måske at det her er lidt cheap:

http://www.jbl.com/home/products/product_detail.aspx?prod=SCS140/230&CheckProduct=Y

Og jeg ved heller ikke så meget om surround.

Kan man føre et line signal fra apple tv eller dvd recorder direkte over i "line in" indgangen i subwooferen?
Eller skal man igennem en forstærker for at få den rigtige surround?

min idé var en lille switch box af en art.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. november 2008 - 02:50 #3
Du skal have en forstærker, og du kan koble både Apple TV, DVD optager og TV til forskærkeren.