Avatar billede heyde Nybegynder
24. november 2008 - 13:32 Der er 8 kommentarer

Vista genstarter i stedet for at lukke maskien

Hej

Jeg har netop købt en Lenovo Thinkpad SL500. Den har fra tid til anden det problem, at når jeg beder den om at lukke ned, så vælger den i stedet at genstarte. Jeg får ingen fejlmeldinger når dette sker.

Hvad kan problemet mon skyldes, og hvordan løser jeg det?
Hvad har I brug for af info, for at kunne hjælpe mig på vej?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. november 2008 - 13:42 #1
Teoretisk kan det skyldes, at der sker en fejl unde nedlukning, og at "Automatisk genstart ved systemfejl" er aktiveret.

Hvis du under en start trykker på F8, så kommer du frem til en bootmenu, hvor du kan vælge "Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl".
Se om det hjælper.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. november 2008 - 13:43 #2
Hvilket Operativ system anvender du ?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 16:16 #3
prøv først det simple.
på skrivebord højreklik computer-egenskaber-avancerede systemindstillinger-start og genoprettelse-indstillinger-fjern hak i genstart automatisk

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 16:21 #4
så kan du også prøv at gå i kontrolpanel-strømstyring-ude til venstre kan du vælge hvad tænd sluk knapperne skal gøre. der er nok gået ged i dem.

det med genstart plejer at være dårlige ramkredse eller virus og spyware relateret på maskine
Avatar billede heyde Nybegynder
24. november 2008 - 19:43 #5
Tak for jeres råd. Jeg tester dem, og vender tilbage.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. november 2008 - 02:52 #6
Hvilket operativsystem har du ? ?
Avatar billede heyde Nybegynder
25. november 2008 - 08:25 #7
Jeg har oprettet spørgsmålet under "Vista", så jeg kører Vista :)

Jeg har nu prøvet at slå "Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl" fra. Hjalp ikke. Jeg har også fjernet fluebenet i "genstart automatisk". Hjalp heller ikke.
Indstillingerne i under strømstyring ser også ok ud.

Til gengæld lader det til, at problemet kun opstår når strømmen er sat til maskinen (det er en bærbar). Når den begynder på at genstarte i stedet for at slukke, kan jeg tage strømstikket ud, lade den køre på batteri, og det gør at den slukker når jeg beder den om det.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 08:32 #8
så må det være batteri relateret og du bør lade foretningen foretage en test af samme.
det er jo let at vise dem og måske er løsningen bare at skifte den.

m.v.h