Avatar billede cab-dk Nybegynder
23. november 2008 - 22:29 Der er 6 kommentarer

Manglende adgangsrettigheder i office filer?

Hej,

Jeg har haft min computer til rep. og har inden da, lavet en backup ved hjælp af NTI Backup NOW 4,7.

Nu har jeg lagt alt tilbage på computeren, og hver gang jeg vil åbne et dokument, får jeg følgende besked.

Dokumentet kan ikke åbnes. Brugeren har ikke tilstrækkelige adgangsrettigheder.

Jeg er logget på som administrator, og har været inde og kigge om jeg har fuld adgang, og det har jeg... MEN jeg kan altså stadig ikke åbne filerne. Hvad er der galt?

- Outlooks mailfil gør i øvrigt det samme når jeg prøver at åbne outlook. Yderst vigtigt at dén kommer tilbage.

Det er i øvrigt Vista og office 2007.

Håber at nogen af jer kan hjælpe mig :o)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2008 - 23:36 #1
Avatar billede cab-dk Nybegynder
23. november 2008 - 23:59 #2
Jeg har gjort nøjagtig som beskrevet. Har også fået "ikonet" i højreklikmenuen, men når jeg trykker på det, kommer der kortvarigt et sort dos-agtigt felt på skærmen, og ikke vinduer som beskrevet i linket.

Vejmand... HJÆÆÆÆLP... Det er alt hvad jeg har af firmaregnskaber og dokumenter som jeg ikke kan røre ved...
Avatar billede cab-dk Nybegynder
24. november 2008 - 00:05 #3
Ved nærmere læsning af linket, GØR jeg det rigtige, og den gør også som det skal... jeg har bare stadig ikke adgang til mine filer...

DESPERAT
Avatar billede vejmand Juniormester
24. november 2008 - 05:38 #4
Du kan prøve at deaktivere user account control, jeg ved ikke om det vil hjælpe: http://www.eksperten.dk/spm/853885
Avatar billede cab-dk Nybegynder
24. november 2008 - 14:37 #5
Efter fire timers online support fra en yders IT kyndig kammerat, virker det nu. Det var åbenbart kære Acer som (igen) havde lavet ballade i min computer.

Vejmand, jeg vil gerne give dig point for indsatsen. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede vejmand Juniormester
24. november 2008 - 15:52 #6
Du kan først give point nu, hvor jeg har lagt et "Svar".

Markér mit navn i boksen nederst til venstre, og klik på "Accepter".
Så er spørgsmålet rigtig lukket.  :-)