Avatar billede 44nato44 Nybegynder
23. november 2008 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Recovery virker ikke

Jeg prøver at lave en dynamisk drop down, men kan ikke få min anden dropdown til at virke

Jeg fulgte denne tutorial http://www.windowsbbs.com/other-software/14003-ms-access-dynamic-comboboxes.html men den opdatere ikke selv om jeg har smidt recovery ind efter after update some de skriver.

Jeg har også prøvet med on focus og med msg box men på en eller anden måde så sker der ikke noget.

Det kan være jeg har overset et punkt, men hvilket ?

Er der nogen som har en idé ?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 23:09 #1
det er noget af en tutorial!~)

jeg orker ikke at læse den igennem, men hvad er dit problem?~)

har du 2 dropdown bokse og så skal du vælge noget i den ene og så skal det påvirke den næste dropdown....
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 23:11 #2
hvis det er problemet, så er løsningen at gøre den første dropdownboks kriterie i den anden dropdown boks og så på AfterUpdate hændelsen på den første dropdown, laver man en .requery på den anden!~)
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
23. november 2008 - 23:25 #3
jeg forstår godt at du ikke gider at læse det igennem, og du har ret i at den ene box skal på virke den anden.

Jeg har prøvet requery på den først box, men det virker ikke.. hvis jeg laver en shift +F9 så ændres box 2 men ikke før.
Avatar billede fdata Forsker
24. november 2008 - 22:36 #4
... men efter ændring af box1 skal du jo lave en Requery på box2!
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 23:07 #5
!~)
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
06. december 2008 - 21:05 #6
jeg har senere fundet ud af at min sikkerhed på access var for høj  L:(  ved ikke hvordan jeg overså det