Avatar billede jinz Nybegynder
23. november 2008 - 15:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

valg af stationær gamer pc.

hej, jeg står og skal udskifte min nuværende stationære med en kraftig gamer maskine (også stationær), mine krav til den er at den skal have en stor yde evne og trække spil som. f.eks. far cry 2 og fallout 3, i fuld grafik uden at hakke. mit budget er max. 12.000kr. og det må meget gerne være under hvis muligt, men det skal stadigvæk trække spil som dem nævnt oven over, på fuld grafik. på forhånd tak. venlig hilsen jens.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
24. november 2008 - 17:27 #1
Vision Intel Monster:

I Vision Monster systemerne benyttes kvalitetsdele til hele systemet. Der benyttes bundkort med Intel P45 chipset fra Gigabyte. Kombinationene af 8GB Corsair XMS2 RAM, 1000GB S-ATAII harddisk fra Samsung med hele 32MB cache, GeForce GTX260 dedikeret PCI-Express grafikkort og Intel P45 chipset sammen med de nye Intel processorer giver en maskine som er blandt de absolut kraftigste.
Her er brugt de absolut bedste dele til prisen. Nu også med det superlækre Raidmax Smilodon kabinet, med god plads, pænt design, og mange udvidelsesmuligheder. Der er nu hele 8xUSB porte bagpå computeren som standard.

Garanti
Ved køb af en Vision Computer yder vi 2 års fuld garanti, i modsætning til køb af løsdele, hvor der kun ydes 2 års reklamationsret (1 års garanti). Du har mulighed for at forlænge garantiperioden i helt op til 5 år under diverse opgraderinger nedenfor i bestillingsblankettet. Ønsker du mod forventning ikke 2 års garanti på det samlede system, kan dette også nedgraderes til 2 års reklamationsret.

Støj
I Vision monster systemer er der naturligvis kræset for detaljerne. Vi benytter derfor temperaturstyede CPU kølere og 750W Gaming Silent strømforsyning med 120mm blæser, som begge giver en høj ydelse, et godt lavt støjniveau, og alt sammen til rimelig pris. Ønsker man yderligere støjdæmpning kan dette tilkøbes under tillægsmuligheder nederst. I kabinettet er desuden monteret og tilsluttet en 120mm køler i fronten, samt hele 3 ekstra kølere, som dog ikke er aktiveret, men som kan aktiveres hvis man selv ønsker at montere yderligere grej. Endvidere er der benyttet Pioneer DVD-brænder, som er den absolut mest støjsvage på markedet, og nok den bedste brænder på markedet.

Kvalitet og finish
Vision Monster systemer bliver leveret i kabinetter fra Raidmax. Det er en lidt dyrere, men absolut også bedre løsning. Kabinettet udstråler kvalitet, og kølemulighederne er enorme i forhold til billige almindelige kabinetter.

Grafik
Vi har valgt at benytte det helt nye super kraftige GeForce GTX260. Der er tale om et af de bedste kort. Kvalitet og ydelse er i top, og der er tale om et rigtig godt gamerkort kort til prisen.

Windows og RAM (32-bit kontra 64-bit)
64-bit operativsystemer er naturligvis fremtiden, og inden for få år vil alle nye computere blive solgt med dette. 32-bit versioner af Windows Vista kan kun se op til 4 GB RAM ialt. Dette er inkl. grafikkorthukommelse m.v., hvilket i praksis vil sige at et 32-bit system typisk vil vise mellem 2,5GB og 3,2GB RAM hvis der er 4GB eller derover installeret. Hvis der derfor vælges Windows XP Home, Windows XP Pro i dansk eller 32-bit Windows Vista leveres systemerne med maks. 4GB RAM monteret. Windows XP Pro engelsk 64-bit og Windows Vista 64-bit kan alle godt se og bruge fra 8GB og derover. Ved valg af 64-bit operativsystem skal du være opmærksom på om dit eventuelle gamle hardware og software understøtter dette, hvis du ønsker at installere det på den nye maskine.

Generelt om Vision PC-løsninger:
I vision PC-systemer er der kræset ekstra for hardwaren. Vi går ikke på kompromis for at spare nogle få hundrede kroner. Vi bruger f.eks. ikke noname RAM og billige motherboards, men Dane-Elec og Corsair RAM, og Gigabyte motherboards. Istedet for at bruge billige strømforsyninger som kun akkurat kan trække det nødvendige, benyttes ThermalTake, Corsair og Rasurbo 530W 17dB. Vi har bl.a. dermed begrænset mængden af mulige og uoverskuelige opgraderinger.

Vi udvælger de mest stabile og bedst ydende mærker og modeller, således at man får den bedst mulige oplevelse. Vi går ikke på kompromis med ydelse og kvalitet, som langt de fleste andre på det danske marked, for at spare få hundrede kroner. Det kan ikke svare sig i det lange løb.

Ud over bundkort, RAM og strømforsyninger kan vi nævne CPU-kølere, kabinetter, grafikkort og meget andet hvor der som i resten af Vision computerne benyttes mærkevarer som f.eks. ThermalTake og RaidMax.

Vision Computere produceres ud fra et koncept om lav TCO(Total Cost of Ownership), hvilket betyder at den totale udgift i maskinens levetid er så lav som mulig, bl.a. i form af højest mulig kvalitet og ydelse, samt nemmest mulig opgradering.

Tekniske Specifikationer:
Motherboard:     Gigabyte GA-P45 DS3L motherboard (Nyhed)
(PCI-E, Intel P45 chipset)
CPU køler:     Temperaturstyrede Socket 775 køler
Ram:     Corsair Twin2X 8GB XMS2 DualChannel RAM
Harddisk:     Samsung 1000GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid (32MB cache)
Grafik:     Nvidia GeForce GTX260 896MB PCI-E Grafikkort (DirectX 10 support)
Kabinet:     RaidMax Elite Smilodon kabinet low-noise
Strømforsyning     750W GAMING 17db strømforsyning supersilent
Lyd:     8 kanals HD audio codec Azela 1.0 (SoundBlaster komp.)
Drev:     Pioneer DVR-215 20x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort:     100/1000 Mb/s Realtek Gigabit LAN
Software:     Alle drivere m.v. medfølger. (DirectX 10 klar)
Køling:     Ekstra trådnet og 120mm lownoisekøler i fronten for ekstra god køling
(Desuden er der 3 ekstra kølere som kan tilsluttes ved behov.)
Service:     Vision ServicePack
Stik/forbindelser:
2 x PS/2 porte
12 x USB 2.0 Port (4 x Internal, 8 x External)
1 x 6 in 1 audio jack
1 x RJ-45 LAN 100/1000 Gigabit Jack
1 x Front Audio
6 x SATAII 3GB/s Connectors
2 x DVI
1 x TV-out

Uden windows installeret, kan dog tilvælges. Med en konfiguration på quadprocessor på 4x3.0Ghz og Windows Vista Ultimate DK 64 bit koster den 9990 kr.
Avatar billede jinz Nybegynder
24. november 2008 - 18:04 #2
gider du smide et link ind? jeg kan ikke finde computeren.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
24. november 2008 - 22:06 #4
Så har jeg set at jeg har skrevet forkert pris... kiggede forkert under proccesorer

Intel Monster - Core 2 Duo E8500 6MB 2x3,16GHz FSB1333MHz  8.495,00
Intel Monster - Core2Quad Q9400 6MB 4x2,66GHz      8.995,00
Intel Monster - Core2Quad Q9550 12MB 4x2,83GHz     9.495,00
Intel Monster - Core2Quad Q9650 12MB 4x3,00GHz  10.995,00

+ de forskellige priser for Vista/XP, den med 3.0 Ghz kommer ihvertfald op på 12.000 kr. med Vista Ultimate, desværre
Avatar billede jinz Nybegynder
24. november 2008 - 23:10 #5
jeg har tænkt en del over forskellige priser, og da jeg bare skal game tror jeg, jeg vil fokusere på et bedre tv til min ps3 så den ikke står og trækker støv, men tak for det hurtige svar og gode løsninger. venlig hilsen jens.
Avatar billede gosvig Nybegynder
25. november 2008 - 16:19 #6
ville nok kigge lidt på den her istedet for en ps3

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99111&type=pcsystem

og så sætte et 4870X2 grafik kort i den

samlet pris 11.645
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 16:59 #7
virtualpenguin:

Arbejder du for mm-vision eller kan du bare godt lide deres produkter? :).
Avatar billede jinz Nybegynder
25. november 2008 - 18:19 #8
tror jeg holder mig til ps3'eren, den er langt billigere, og har ekstrem god grafik, det den har nu, er ingenting i forhold til hvad den kan. da jeg lavede dette spørgsmål, vidste jeg dog ikke at prisforskellene var så høje. venlig hilsen jens.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
26. november 2008 - 13:16 #9
jesper-b:
Nej jeg arbejder ikke for dem, men har meget god erfaring med dem, og så er deres pc'er ret så billige i forhold til kvaliteten.
(Bor på Langeland så at skulle køre til Nordjylland eller hvor det nu er er en smule langt...)