Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. november 2008 - 13:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Valg af digitizer

Jeg har tænkt mig at købe en digitizer til at bruge i Photoshop, men da jeg stadig er nybegynder skal den ikke være alt for dyr. Den skal bruges til både redigering af billeder, frihåndstegning osv.

Jeg har kigget på disse to:

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=715045&SamleMenuID=&gruppe=48&Extended=0&SiteID=1&Show_description=1&serie=&producent=Wacom

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=215755&SamleMenuID=&gruppe=48&Extended=0&SiteID=1&Show_description=1&serie=&producent=Wacom

Hvilken af disse to ville I anbefale? Eller måske en helt tredje?

På forhånd tak.
Avatar billede hcma Novice
23. november 2008 - 13:50 #1
begge 2 er udmærkede.  den største forskel på dem er forbindelsen ;o)  trådløs eller USB
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. november 2008 - 14:11 #2
Okay. Der er også noget med at den ene har et A6 arbejdsområde og den anden et A5. Er A5 at foretrække eller betyder det ikke så meget? Jeg har aldrig brugt en før.

Der står også ved den ene at den har 512 levels of pressure sensitivity, mens den anden har 1024 - betyder det meget?
Avatar billede hcma Novice
23. november 2008 - 14:25 #3
arbejdsområdet skal være så stort som muligt  (A5 er større end A6) (og A6 må være en skrivefejl, A4 = 2 x A5 = 4 x A6)

m.h.t. trykfølsomhed vil jeg påstå at du ikke kan mærke forskel
Avatar billede hcma Novice
23. november 2008 - 14:28 #4
sorry.  A6 er nok rigtigt
vælg A5
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. november 2008 - 14:51 #5
Mange tak. Altså hvis man ikke kan mærke forskel på trykfølsomheden og A5 ville give et bedre arbejdsområde, lyder det som om den trådløse version ville være det bedste valg. Trykfølsomheden bruger man fx til at ændre brushsize dynamisk med, ikke?
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
23. november 2008 - 14:59 #6
Hvor vigtigt er det, at den har mange knapper? Jeg mener, er det noget man vil blive irriteret over hvis den mangler eller er det heller ikke så vigtigt?
Avatar billede hcma Novice
23. november 2008 - 15:05 #7
Trykfølsomheden bruger man fx til at ændre brushsize dynamisk med, ikke?  JA

jeg bruger sjældent knapperne
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
15. oktober 2010 - 18:41 #8
Lukker tråden.