Avatar billede majgaard86 Nybegynder
23. november 2008 - 01:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Norton blokerer for samarbejde mellem Xbox360 og Media Center

Hej alle

Jeg vil gerne kunne bruge mit media center på min xbox. Det vil dog ikke snakke sammen med min bærbar.

Jeg har følgende hard- og software, som jeg mener, er relevante oplysninger:

* HP Pavilion dv6000 m. Vista home premium med trådløst netværk
* D-Link DI-524UP
* Xbox 360 wired til router
* Norton Internet Security (som fulgte med til computeren, og er blevet opdateret, så meget som det nu er muligt, når det skal være gratis)

Jeg har gjort følgende:

* Åbnet for alle programmer under C:\Windows\ehome i Nortons Personlige Firewall..
KILDE: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/setup/firewall/norton.mspx

- Det skal dog lige norteres, at programmer ikke hedder helt det samme, da jeg kører vista og ikke xp (desværre)

* Åbnet for alle de porte, som står nederst på denne side:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/mediacenter/firewall.mspx

- mcx2prov.exe har jeg brugt port 5555
- mcrmgr.exe har jeg brugt port 5556

Jeg har ikke gjort noget inde i mine routerindstillinger, da jeg ikke ved noget om det :S

Problemet er, at når jeg prøver at konfigurere de to ting, så opstår der en konfigurationsfejl på min bærbar. Xboxen står kun og forsøger at etablere forbindelse til Media Centret.

Jeg vil meget gerne bede om nogle uddybene svar, så selv jeg kan følge med hehe :P

Takker på forhånd :)

/Majgaard
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 09:46 #1
Mit  råd vil være at smide Norton het ud og f.eks installere Comodo, hvis du ikke har betalt for Norton endnu

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ +
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt
punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
23. november 2008 - 10:59 #2
Det har jeg også læst mig frem til på nettet.. Der er mange, der har slettet Norton og så virkede det.. Jeg har også noget ESET Smart Security NOD32 liggende, hvis det er bedre end Comodo?

Mange tak for det første svar :) Det er super godt.. Prøver det lige senere, når jeg kommer hjem..
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 18:39 #3
Nu har jeg prøvet lidt af hvert..

Jeg fik hentet Comodo, og det ser sgu ud til at være et fint lille program med god beskyttelse.. Dog har det ikke hjulpet mig med at komme igennem firewallen :( Media Center siger stadig samme fejl som tidligere med Norton.. (Konfigurationsfejl)..

Så prøvede jeg at tillade de samme porte som nævnt i mit spørgsmål, men det hjalp heller ikke :( Så prøvede jeg at slå Comodo fra både med internet security og dens
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 18:41 #4
KOM LIGE TIL AT KLIKKE SEND :p

Nu har jeg prøvet lidt af hvert..

Jeg fik hentet Comodo, og det ser sgu ud til at være et fint lille program med god beskyttelse.. Dog har det ikke hjulpet mig med at komme igennem firewallen :( Media Center siger stadig samme fejl som tidligere med Norton.. (Konfigurationsfejl)..

Så prøvede jeg at tillade de samme porte som nævnt i mit spørgsmål, men det hjalp heller ikke :( Så prøvede jeg at slå Comodo fra både med internet security og dens defence, og kun aktivere Windows firewall og Windows defender og fulgte så guiden, men det hjalp heller ikke noget og med samme fejl som tidligere = Konfigurationsfejl :( :( æv æv

Hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 18:49 #5
har du fjernet Norton?
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 18:55 #6
Ja, det er helt fjernet :) Har fulgt din guide
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 18:57 #7
Du er jo nødt til at have antivirus installeret
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 18:58 #8
Det har jeg da også med Comodo-softwaren? Ikke?
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 19:04 #9
comode laver bade en firwall og et virusprogram. Har du begge dele . Se evt kontrolpanel---> sikkerhedsscenter
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 19:05 #10
jep det har jeg set.. Har slået comodoen til som begge dele og slået windows firewall og defender fra..
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 19:12 #11
Så sover jeg roligere.

Men hvorfor de porte blokeres, kan jeg ikke give dig et svar på
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 19:15 #12
Måske du skulle oprette et nyt spørgsmål, da det jo åbenbart ikke er Norton der blokerer. Læs selv et svar, marker dit navn nederst og tryk accepter
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 19:20 #13
Du kunne lægge det nye spørgsmål, om at nogle porte blokeres ind i katagorien Vista, hvor mange flere ser på sagen, end i denne katagori
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 22:43 #14
Det er der sgu ikke noget at gøre ved :) men jeg takker i hvert fald for hjælpen og dit forsøg :) prøver lige at oprette et spørgsmål i en anden kategori
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 23:05 #15
aaa
Avatar billede majgaard86 Nybegynder
24. november 2008 - 23:05 #16
aaa