Avatar billede nuri Nybegynder
22. november 2008 - 13:59 Der er 5 kommentarer

netgear trådløst

hej, jeg har et lille problem. når jeg prøver at oprette forbindelse til et trådløst netværk på min bærbar kører det fint, men jeg kan ik oprette fobindelse til min egen router: netgear, der står: De netværksindstillinger der er gemt på denne computer, stemmer ikke overens med kravene for netværket.
Nogen der kan hjælpe`?
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. november 2008 - 14:46 #1
Kan du se dit netværk/Router under "Vis trådløse netværk, der er tilgængelig" ???
Har du aktiveret Trådløs sikkerhed ???
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. november 2008 - 16:33 #2
Prøv at gå i "Netværksforbindelser", højre klik på "Trødløs netværksforbindelse", vælg "Egenskaber", vælg fanebladet "Trådløse netværk", under "Foretrukne netværk", klik på "Tilføj" i feltet "Netværksnavn (SSID)" indtaster du det navn der i routeren er anført som navn (SSID) for dit trådløse netværk.
I feltet "Netværksgodkendelse", vælger du den type, der er valgt i routeren.
I feltet "Datakryptering", vælges den krypteringsform, der er valgt i routeren, fjern vingeben i feltet "Denne nøgle angives automatisk for mig" og tryk på OK.
En ny profil med navnet på dit Trådløse netværk vil nu optræde i boksen "Foretrukne netværk", marker dette netværk og flyt det op , som det øverste.
Hvis du nu prøver at koble dig på dit netvært, vil der fremkomme en boks, hvori du skal indtaste og gentage den godkendelsesnøgle der er valgt på routeren, indtast den samme nøgle i begge felter og klik på "Opret forbindelse.
Avatar billede nuri Nybegynder
22. november 2008 - 18:39 #3
hvordan kommer jeg derind? det er vista. forstår det ik helt
Avatar billede nuri Nybegynder
22. november 2008 - 18:50 #4
jeg kan godt se den under trådløse netværk, men der er et rødt kryds over den , der står den ikke er sikret
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. november 2008 - 19:11 #5
:-)
Hvis den siger at dit trådløse netvætk ikke er sikret, kunne det tyde på at du kører med et åbent og ukrypteret trådløst netværk, hvilket betyder at naboen kan surfe på børneporno i dit navn, fy føj da, :-)
I Vista hedder "Netværksforbibdelser noget i retningen af "Netværks- og delingscenter"
http://www.sigaard-silkeborg.dk/eksperten/Network.jpg