Avatar billede darshan Nybegynder
22. november 2008 - 00:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Samsung nc10: uk til dansk tastatur

Hej :) Jeg fandt denne lækre sag da jeg surfede rundt på nettet, og jeg er meget interesseret i at købe den til studiebrug.

Det eneste problem er p.t. at jeg ikke ved om det er muligt at skifte dets tastatur fra uk til et dansk tastatur så der også bliver plads til æ,ø og å - enten ved hjælp af windows' sprogindstillinger eller ved et program som fx
Microsoft Keyboard Layout Creator 1.4

Her er et link til tastaturet: http://www.akihabaranews.com/en/news_gallery.php?id=16742&img_name=NC10_005.jpg

På forhånd tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2008 - 12:25 #1
http://www.pcworld.dk/art/10245?page=11

Hvis andre som mig heller ikke får noget noget ud af det link...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2008 - 12:26 #2
Nu spørger jeg måske dumt...
Samsung er rimelig ny på bærbar markedet, så hvorfor den?
Avatar billede darshan Nybegynder
22. november 2008 - 15:53 #3
Det er den netbook på markedet pt med den længste batterilevetid, som er det jeg vægter mest når den kun skal bruges til studiebrug. Og så selvfølgelig den billige pris sammenlignet med antal timer batteriet kan levere strøm til maskinen.

Se evt. her http://www.laptopmag.com/review/laptops/samsung-nc10.aspx?page=3
Den kan holde mindst seks timer - hvilket er nok til en hel skoledag for mig :)
Avatar billede darshan Nybegynder
25. november 2008 - 23:16 #4
OBS! I kan evt. se en uddybning af min problemstilling her

http://www.sammynetbook.com/plugins/forum/forum_viewtopic.php?1510
Avatar billede diskodaddy Nybegynder
27. november 2008 - 21:20 #5
Der er da rygter om en dansk model, jeg har netop afsendt en mail til deres PR-ansvarlige og spurgt om han ved hvornår vi kan forvente den i Skandinavien? =)
Skal nok melde tilbage når(hvis)jeg hører fra ham.
Avatar billede diskodaddy Nybegynder
27. november 2008 - 21:27 #6
/Edit til ovenstående:

Skal selv have den, men går og overvejer om ikke jeg kan leve med engelsk tastatur.
Avatar billede darshan Nybegynder
28. november 2008 - 16:18 #7
Så er vi i samme båd :) Jeg ringede i mandags til samsung og fik intet nyt om en dansk model. Damen jeg talte kunne hverken be- eller afkrafte noget.
Avatar billede darshan Nybegynder
11. september 2010 - 12:06 #8
Har selv fundet svaret da dette efterhånden er en gammel tråd ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2010 - 14:17 #9
Dejligt - så husk at skrive hvad svaret var.