Avatar billede deathlydad Nybegynder
21. november 2008 - 12:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Backup af video.

Hej.

Jeg er ved at lave en backup af de VHS-bånd som jeg gerne vil gemme. VHS-bånd bliver dårligere for hver afspilning, så jeg ville smide nogle af dem over på en DVD, fremfor at skulle ud og købe nye.
Skal lige pointere, at der kun er tale om backup til eget brug.

Jeg har forbundet videoen til computeren via et videokort.
Jeg kan godt optage nogle af filmene over, mens andre siger at de er beskyttet.
Er ikke lige helt sikker på lovgivningen her, men HVIS man må, hvordan omgås denne sikring så?

Jeg bruger Power Cinema på PC'en.
Avatar billede klaudi Ekspert
21. november 2008 - 14:03 #1
21. november 2008 - 15:45 #2
Med passende videograbber kort + WindowsMovie maker burde det kunne flaske sig... Sådan har jeg gennemført det et par gange...
Avatar billede deathlydad Nybegynder
22. november 2008 - 18:38 #3
Jeg har ikke kunnet få det til at virke, så jeg dropper det igen. Jeg køber bare de film på DVD som jeg vil have.

Tak for forsøget.