Avatar billede vtec4ever Nybegynder
21. november 2008 - 10:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Liste i HVIS formel.

I A1 Har jeg en liste der hedder Branche, som indeholder celler med værdierne "Bager" og "Slagter".
I A2 Har jeg en liste der hedder Bagervarer, som indeholder celler med værdierne "Rundstykker" og "Franskbrød".
I A3 Har jeg en liste der hedder Slagtervarer, som indeholder celler med værdierne "Bøf" og "Kotelletter".

Nu vil jeg så gerne have at hvis jeg vælger Bager i A1, så skal B1 indeholde listen Bagervarer, og hvis jeg i A1 vælger Slagter, så skal B1 indeholde listen Slagtervarer.
Avatar billede quark-8382 Nybegynder
21. november 2008 - 11:15 #1
Hvorledes det gøres i en HVIS formel kan jeg ikke hjælpe med.

Men se evt. denne tråd.
http://www.eksperten.dk/spm/852357
Avatar billede lerskov Praktikant
21. november 2008 - 20:47 #2
Du skal bruge Datavalidering til opgaven.

Du skal oprette listerne "BRANCHE" "BAGER" "SLAGTER" i at andet ark, eller andet sted på arket.

Navn giv boksens navn til venstre for formellinien.

Du vælger den celle hvor du vil kunne vælge mellem data.
Derefter vælger du datavalidering, under menuen data.

Du tillader "Lister" og sætter kilde "=boksens navn" f.eks. branche.

Derefter vælger du den celle hvor du vil vælge varertype. og datavalidering

Tillad igen lister og sæt kilde til "=indirekte(celle med branche)"

Dette skulle være det. håber det giver mening. ellers vend blot tilbage.
Avatar billede vtec4ever Nybegynder
24. november 2008 - 13:05 #3
Lerskov,

Tak for hjælpen...lægger du lige et svar?
Avatar billede lerskov Praktikant
24. november 2008 - 14:22 #4
Det var så lidt.