Avatar billede hasmark Nybegynder
21. november 2008 - 08:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Cpu bruger 1oo% af kapacitet , ligeså snart pc er startet.

Jeg er lidt i tvivlv om det er en hardware eller systemfejl.Men systemet bruger 100% af recourserne eft. opstart.Jeg må vente over 1 min bare for at surfe, pc har svært ved at lukke ned. Pcèn er ca 2½ år gl.Skal jeg geninstallere windows xp? og isåfald mister jeg så alle mine data, eller er det cpu, som skaL udskiftes? Jeg skriver denne mail fra arbejde, så har ikke mulighed for at være logget på permanent.

"CLEESE IN OUR TIME"

Lars
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2008 - 08:51 #1
Ctrl+Alt+Delete/Processer, der kan du se, hvilket program der snupper resurserne.
Avatar billede realbeekay Nybegynder
21. november 2008 - 09:05 #2
Prøv at køre msconfig fra en kommando-prompt og deaktivér alle elementer under start-fanen. Genstart derefter og se om problemet er væk. Hvis det er må du prøve at aktivere start-elementerne en (eller flere) ad gangen indtil du finder årsagen.
Avatar billede peet-49 Novice
21. november 2008 - 09:11 #3
Du må ikke deaktivere alt under start, sikkerhedsprogrammerne skal starte sammen med win.
Avatar billede hasmark Nybegynder
21. november 2008 - 13:01 #4
Hej peet-49 og realbeekay, jeg vender tilbage imorgen, jeg har cbrugt de 3 omtalte knapper og min umiddelbare opfattelse er at det er styresystem, som snupper alle resueserne.
Ang. brug af kommandopromt, skal jeg først starte pc i fejlsikker tilstand eller hur?
tak for nu.

Pas på jeg har varme hænder ! Hvis jeg siger goddag til en snemand, vinker jeg far- vel til en spand vand.

Lars
Avatar billede realbeekay Nybegynder
21. november 2008 - 14:50 #5
Du får kommando-prompten ved at klikke på Start - Kør , skriv CMD og klik på OK.
Hvis det er "Aktiv systemproces" der har 90-100% under "Processer" er det normalt.

Dit problem kan også skyldes for lidt RAM, hvor meget har du?
Avatar billede hasmark Nybegynder
21. november 2008 - 15:01 #6
jeg har 1.5 GB og styresys. er xp, det har hidtil været rigeligt. Jeg bruger ikke pc til grafiske opgaver el. spil.
Avatar billede hasmark Nybegynder
21. november 2008 - 15:08 #7
Der står cpu bruger 100%.
Avatar billede peet-49 Novice
23. november 2008 - 09:36 #8
Det kan være et antivirup pramgram, der hænger lidt i starten, se efter under processer.
Avatar billede hasmark Nybegynder
25. november 2008 - 19:36 #9
Hej begge 2, jeg formoder at det var en komplet programopdatering af Super Antispywarefree, som gav problemer, uheldigvis kunne jeg ikke fjerne programmet, så jeg valgte at genindstallere styresystem, så nu har jeg fået en "ny" pc - 8 GB Musik.

Shit Happens
Avatar billede hasmark Nybegynder
25. november 2008 - 21:09 #10
Tak for jeres interesse, problemet kunne nok ikke løses eksternt
Avatar billede enriko Nybegynder
01. december 2008 - 22:26 #11
alle problemer kan løses  , internet , externt , det var træls du mistet din 8gb, men du skulle have været i fejlsikret tilstand, slå alle  de unødvendig programmer fra, der starter i opstart, du skulle have virus scanner din pc , samt ryddede op i registerings data base, computerens bibliotek , så havde du  været fri for miste det, men nu har du jo tilgængelig en pc der er helt tomt :D så det er bare med fylde op :)
02. december 2008 - 06:42 #12
Så ka' man også 'lære' at lade STYRESYSTEMET være på én partion/harddisk og EGEN DATA (Musik, Foto, Dokumenter, ..) på en ANDEN partion/harddisk...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104