Avatar billede egzonrh Nybegynder
20. november 2008 - 17:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Photoshop Layer Problem

Hej,

Jeg bruger Adobe Photoshop CS3 Version 10.

Det går fint, hvis jeg skal lave noget i Photoshop med layer osv.
Men når jeg vil slette noget med viskelæder i en layer, så sletter den fra alle layer.

Hvordan får jeg den til kun at viske en layer? Altså den markeret layer.
Avatar billede w13 Novice
20. november 2008 - 17:35 #1
Jeg tror bare, viskelæderet fungerer sådan. Kan du ikke bare bruge markeringsværktøjet (Lasso Tool) ?
Avatar billede prodic Mester
20. november 2008 - 17:42 #2
Anvender du det helt alm. Eraser-tool(E)?
Jeg kan nemlig ikke genskabe dit problem, og tænker derfor om din preference-file trænger til at blive nulstillet, da Eraser-toolet normalt kun sletter i det aktive layer.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
21. november 2008 - 21:43 #3
Jeg har lige fundet ud af, at det ikke altid er, at viskelæderet visker alle layer.
Nogen gange gør den, nogen gange ikke.

w13 >
Jeg vil helst bruge viskelæderet:) Lasso Tool er ikke rigtig godt nok, af det jeg laver.

prodic >
Ja, jeg anvender den helt almindelig Eraser Tool (E).

Jeg vil nok mene at hvis man nulstiller preference-file, så vil det virke.
Hvordan gør man det:P?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
24. november 2008 - 12:48 #4
Lukker.
Avatar billede enriko Nybegynder
26. november 2008 - 21:05 #5
jeg har også en cs3 , men har aldrig haft det problem
Avatar billede egzonrh Nybegynder
26. november 2008 - 22:36 #6
Jeg har haft CS3 i 4 måneder indtil videre.

Den her problem kom først for 1-2 uger, men det er ikke altid jeg har den her problem.
Ikke altid, men mange gange.

Men som jeg kan se, skal jeg bare geninstallere Photoshop. Det ville være lettest.

Men ellers tak:)
Avatar billede enriko Nybegynder
26. november 2008 - 22:42 #7
du kan ikk se noget under indstillingerne? du har måske sat auto select layer til , så den vælger den lag du klikker på ,  ikke nødvendigvis den øverste:D
Avatar billede egzonrh Nybegynder
23. december 2008 - 13:03 #8
Problemet er løst for længst:)Jeg har bare glemt at skrive det.

I november kom den nyeste version af Photoshop. Den downloadede jeg og nu er der ingen problemer:)

CS4 er meget bedre end CS3.