Avatar billede sharp9000 Nybegynder
20. november 2008 - 14:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Etablering af trådløst netværk i hus

Jeg bor i dag i en 3V lejlighed, og der er der jo ikke de store problemer med signalforholdene. Nu har jeg så købt et hus på 155m2 og er noget i tvivl om hvad jeg lige gør mht. til netværk.

Jeg får en 20Mbit forbindelse, som jeg gerne vil benytte maximalt wia trådløst netværk. Problemet er så, at kontoret - og dermed routeren bliver placeret i den ene ende af huset, og worst-case mht. til signalmodtagelse bliver ca. 16-18 meter væk gennem 4 murstensmure.

Jeg skal vel have en signalforstærker på af en eller andet slags, men hvordan laver man det?

Nogen der kan komme med et par tips og tricks mht. til 1 eller flere ekstra stationer til trådløst netværk (ud over signalforstærkningen inde ovevejer jeg ligeledes at sætte en op til udendørs brug, samt i garage)
Avatar billede ejldk Nybegynder
20. november 2008 - 15:22 #1
kan du ikke trække et kabel gennem huset også stille routeren i midsten af huset ?
Det ville være det billigste løsning, tror jeg :D
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
20. november 2008 - 15:27 #2
Jeg har 2 stationærer, en NAS og kabel til min DVD-afspiller som skal stå på LAN med routeren, så det vil være lidt upraktisk at flytte den.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. november 2008 - 19:36 #3
Køb 2 routere som du forbinder med netkabel, og så bridge dem.
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
12. januar 2009 - 14:32 #4
Dragonknight smid lige et svar, hvis du vil have lidt point
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2009 - 14:41 #5
Jo da. :-)