Avatar billede novokane Nybegynder
19. november 2008 - 23:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache2 og IDN (danske tegn i domænenavn + det løse ang. IDN)

Hej, jeg har lige bestilt et domæne med æ-tegn i. Det eneste jeg kan finde på google, er problemstillinger omkring IDN domæner, som dig er fra 2004/2005. Er det stadig problematisk at have sådanne domæner, og understøtter apache2 det? I så fald, hvordan sættes det op?

På forhånd mange tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. november 2008 - 09:46 #1
Alle webservere understøtter det, sålænge du anvende xn--.... versionen af domænenavnet på webserveren.

Der er lidt ældre browsere, der ikke kan klare det, men de fleste gang.

Mail til et æøå-domæne er vist stadig en by i Rusland. Men man kan sende mail til xn--.... versionen ;)
Avatar billede showsource Seniormester
20. november 2008 - 21:23 #2
Avatar billede novokane Nybegynder
21. november 2008 - 02:42 #3
erikjakobsen, smider du et svar :-) fik løst problemet :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. november 2008 - 08:42 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak (kun problemer...)
Avatar billede novokane Nybegynder
21. november 2008 - 08:57 #5
Okay! God weekend og tak :-)