Avatar billede jkf Nybegynder
28. juni 2001 - 13:56 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Ericsson ADSL

Jeg har fået et Ericsson ADSL Modem(HM220d),men jeg kan ikke finde ud af konfigurer det.
TDC er heller ikke til nogen hjælp da der åbenbart ikke er så mange der har fået det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 14:14 #1
Avatar billede jkf Nybegynder
28. juni 2001 - 14:29 #2
retaxes>

Jeg prøved at kikke på siden i går men jeg fandt ikke noget jeg kunne bruge, jeg har mailet til dem
og venter på svar.(men det tager jo nok noget tid før de svare)
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 14:35 #3
Er der ikke et sted hos Tdc hvor du kan konfigurere den.
Min ADSL, en Cisco 677, skulle startes hos Cybercity, og de havde også et sted med en fin omfattende hjælp som jeg printede ud.
Avatar billede jkf Nybegynder
28. juni 2001 - 15:57 #4
Jeg har snakket med TDC men de er ikke til nogen hjælp, det er noget med at jeg er med i et pilotprojekt, jeg ved åbenbart mere om modemet end TDC gør.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 16:03 #5
Det er da for dårligt at de ikke kan hjælpe, sådan er det når man har monopol, de er bedøvende ligeglade med den private bruger!
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. juni 2001 - 22:46 #6
hvad er problemet???

For flere funktioner kan du skrive

192.168.1.1 (i adresselinjen i explore)

Så kommer du ind i en konfigurations \"box\"
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. juni 2001 - 22:48 #7
jkf, ja jeg er også med i det såkaldte pilot projekt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. juni 2001 - 22:55 #8
zyphon> Så kan du passende overtage!
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. juni 2001 - 12:02 #9
retaxes>>OK =)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 18:31 #10
Jeg har været væk i 7 timer, er der ikke sket mere ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. juni 2001 - 19:14 #11
nop. =(
jkf er lidt stille for tiden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 19:54 #12
Der er heller ikke mere end 63 online!
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. juni 2001 - 21:44 #13
nop, det er ikke sådan med det gode vejr. Puha det er varmt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. juni 2001 - 21:59 #14
Eller også er de til fest et eller andet sted.
Avatar billede jkf Nybegynder
02. juli 2001 - 15:26 #15
Hej Zyphon.
Sorry jeg har været væk et par dage.

Måske er problemt løst jeg har hørt fra en der har samme modem,han har ringet og brokket sig til
TDC og harfået tilsendt en router og det har løst problemet.
men jeg vil da gerne høre om dine erfaringer med modemet.
Fik du at vide på forhånd at du var med i et pilot projekt, det gjorde jeg ikke, det fortalte teknikerne der sat modemet op.
MVH JKF
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. juli 2001 - 19:03 #16
jep, det fortalte teknikeren der satte det op..
Hvor bor du egentlig henner???

Men hvad er det helt præcist du ikke kan konfigurere??
Avatar billede jkf Nybegynder
03. juli 2001 - 17:05 #17
Jeg bor i Græsted/Gilleleje.

Mit problem er opsætningen af modemet.
Ifølge af manuellen skal der vær en knap i
opsætningen der hedder Wizard, som skulle gøre
det nemt for mig at opsætte modemet men den mangler, der er kun Advance - Status og Hjelp
og Advance er lidt for sejt til mig.
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juli 2001 - 21:04 #18
hmm. ok!
hvad er det du vil sætte det op til??
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
14. juli 2001 - 00:53 #19
jkf > hehe, jeg bor i Hornbæk - Sorry det var vist OT!!
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. juli 2001 - 11:20 #20
malte>>Måske *G*
Ja du skal bruge en erricson speedstream router til at sætte det op!
Avatar billede jkf Nybegynder
14. juli 2001 - 12:33 #21
Hey Zyphon!
Det viser sig nu at det ikke kun er ruteren der mangler TD(FU)C(K) har oprettet mig som kunde men ikke som bruger.
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. juli 2001 - 12:38 #22
ok, så er de sq da også smarte va!!
Har ikke haft et eneste problem med dem. Men en kammerat havde, de havde ikke sat et eller kort i og det kunne de først gøre dagen efter! *LOL*
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juli 2001 - 13:47 #23
Godt du fik det i orden!

Takker for pointene ;o)
Avatar billede caroe_1 Nybegynder
14. august 2001 - 17:23 #24
Er der ikke en eller der kan fortælle mig hvordan parameter opsætningen (advanced settings) er for sådan et ADSL moden når det virker hos TDK.

Jeg har nemlig fået sådan et installer med skitter virker ikke.

de Bo

Avatar billede enforcer Nybegynder
18. august 2001 - 04:47 #25
Jeg har haft for vilde problemer med TDK og deres ADSL-crap. Privat kundeservice aner ikke en dyt om ADSL. Det er unfair at blive sur\' på de stakler, de er ikke uddannet til jobbet. Det hele er et spørgsmål om penge. Så TDK acceptere en lille procentdel af kunder der ikke får support. Jeg er dog så heldig at kende folk i IT-brancen der kunne hjælpe mig. Uden deres hjælp var jeg ikke på nettet med ADSL!
Der er kun én ting jeg kan forslå: ring til TDK erhvervsservice, de er uddannet og kan sikkert hjælpe dig, hvis du kan få dem overtalt til det?

Havde jeg vist TDK var SÅ ligeglade med deres privatkunder, havde jeg aldrig ventet 3 måneder på ADSL hos TDK!!!

Held og lykke :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. august 2001 - 12:30 #26
enforcer> Alligevel er det TDC der løber med det største overskud, men det var selvfølgelig inden for mobilos.

Giver det ikke stof til eftertanke at monopolet sejrerog er ligeglade med deres kunder!
Avatar billede caroe_1 Nybegynder
18. august 2001 - 20:03 #27
Jeg har fået løst mit problem. Mit moden havde de forkete parameter.
jeg kender en hos ansat TDC, som kunne maile en anden inde hos TDC, og så kom det til at virke.

Det skal lige sige at jeg ikke har været sur på de personer på \'Privat kundeservice\' de kan jo ikke gøre for det !!

(jeg er jo blevet underholdt med musik og tale af dem i flere timer hi hi, så hvis man mangler lidt musik kan man jo altid ringe 80808016)