Avatar billede simonesblog Nybegynder
18. november 2008 - 21:31 Der er 12 kommentarer

Problemer med NextGen Gallery plugin til wordpress

Hej jeg har et irriterende problem med mit NextGEN Gallery
Jeg har fået det instaleret og lavet et Galleri, men jeg ved ikke hvordan jeg laver en side der viser album med de indeholdene gallerier. Det virker fint at vise slideshow i sidebaren, men vil meget gerne have en side der indeholder Album. Nogen der kan hjælpe helt fra bunden af?
Min side er http//www.simonesblog.dk
Avatar billede alsc Nybegynder
18. november 2008 - 21:48 #1
Koden er: [album=18,compact], hvis du vil have et samlet album, som på denne side:

http://www.ctrl-x.dk/billeder/billeder-fra-g…n-koncert-2008billeder-fra-gr%c3%b8n-koncert-2008.html

Her har jeg indsat tre ved siden af hinanden.

18 er albummets ID og hvis du fjerner ,compact vises flere billeder.
Avatar billede alsc Nybegynder
18. november 2008 - 21:49 #2
Avatar billede simonesblog Nybegynder
19. november 2008 - 10:34 #3
Ja ved godt at jeg skal skrive [album=ID,compact], men hvor er det det skal skrives?
Avatar billede simonesblog Nybegynder
19. november 2008 - 10:35 #4
Er ny her ved ikke lige om det er kommentar eller svar så nu kommer der også svar :)
Ja ved godt at jeg skal skrive [album=ID,compact], men hvor er det det skal skrives?
Avatar billede alsc Nybegynder
19. november 2008 - 11:06 #5
Det skriver du bare inde på din side, hvor du vil have albummet placeret. Eksempelvis:

----
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut suscipit. Morbi eros. Ut vestibulum tincidunt nisl. Fusce feugiat accumsan pede. Nulla egestas. Etiam lorem nibh, ornare sit amet, ullamcorper eu, faucibus nec, quam. Nunc lobortis nisi ac neque.

[album=ID,compact]

Ut euismod, ipsum sit amet lobortis dictum, neque enim suscipit eros, in dignissim velit ligula vitae massa. Proin dictum velit vitae quam aliquet eleifend. Aenean ultricies imperdiet turpis. Morbi in metus et leo commodo rhoncus. Donec id metus viverra metus cursus pellentesque.
----

Her vil albummet blive vist midt i din tekst. Gav det mening?
Avatar billede simonesblog Nybegynder
19. november 2008 - 12:08 #6
Det gir mening, men når jeg skriv dette, vises det bare som teksten [album=ID,compact] på siden og ikke et album.
Avatar billede alsc Nybegynder
19. november 2008 - 12:18 #7
Skriver du et tal i stedet for ID?
Avatar billede alsc Nybegynder
19. november 2008 - 12:19 #8
MSN: allan@ctrl-x.dk
Avatar billede simonesblog Nybegynder
19. november 2008 - 13:58 #9
ja jeg skriver tal min sides id er 44 jeg forstår det virkelig ikke.
Avatar billede alsc Nybegynder
19. november 2008 - 14:21 #10
Du skal heller ikke skrive sideID. Du skal bruge dit albumID.
Avatar billede simonesblog Nybegynder
19. november 2008 - 14:52 #11
Hehe ups jeg er vist ikke så skarp. Men nu virker det jeg har bare næste problem, nu viser den godt nok mit galleri men der kommer ingen billeder på logoet og når jeg kligger på det blinker siden bare og der kommer ingen billeder frem. Kan du hjælpe?
I øvrigt mange tak for hjælpen med det andet :)
Avatar billede simonesblog Nybegynder
19. november 2008 - 14:53 #12
Ps den skriver rigtig nok at der ligger ni billeder i mappen så et eller andet ved den.