Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 17:09 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

programmer og vista X64

jeg skal lægge nogle programmer på en X64 vista home.
Men man kan vel ikke lægge en alm. office pakke på samt andre programmer som adobe photoshop m.m.
Er dem man har ikke normalt kun til X32?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. november 2008 - 17:33 #1
Nogle programmer er lavet både til 32 og 64 bit,mens andre er lavet i 2 udgaver 32 og 64 bit..Så der de helt 3dje som kun er til 32,og hvor der ingen 64bit version er.Men efterhånden har de fleste understøttelse for 64bit..
Det bedste er at tjekke hos producenten om de har 64 bit version,eller om de har både 32 og 64 bit understøttelse i den de laver..Alternativt kan man forsøge at installere,så vil Vista komme med en fejl meddelelse hvis ikke versionen kan installeres..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. november 2008 - 17:41 #2
Adobe photoshop CS4 Extended virker Feks både til 32 og 64 bit..
Avatar billede champsky Nybegynder
18. november 2008 - 18:02 #3
CS3 Extended virker også på 64-bit.
Software som jeg ikke kan få til at virke med 64-bit virker igennem Daemon tools som iso fil.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 18:25 #4
ok..takker..skyd bare et svar afsted..men dur office 2003 eller skal det være 2007?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
18. november 2008 - 19:06 #5
Selv med office 2007 kan der være begrænsninger,og office 2003 er set komme i konflikt med Vista update.Så vil klart sige 2007..
Du kan se omkring begrænsninger her.
http://office.microsoft.com/da-dk/products/HA101668651030.aspx
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 20:00 #6
det vil sige at der ikke findes en fuldt funktionsdygtig office pakke til 64 bit?
Avatar billede champsky Nybegynder
18. november 2008 - 22:16 #7
Selvfølgelig gøre da det.. Jeg har fuld MS Office 2007 installeret på en 64-bit maskine. Du snakker om MSO 2003... jeg kan ikke svare dig med 100% sikkerhed om det vil virke, men det tror jeg da det vil. Hvorfor prøver du ikke bare at installere det og se om det virker? hvis du skal ud at købe en MSO pakke så køb da 2007, det skal nok virke.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. november 2008 - 00:12 #8
Ifølge dem selv..

Microsoft Office Professional Plus 2007
Guiden Office Clean-up er ikke tilgængelig på 64-bit operativsystemer.

Den ser fælles ud for alle versioner..

Microsoft Office Enterprise 2007
Send til OneNote 2007-printerdriveren er ikke tilgængelig på 64-bit operativsystemer. Groove-mappesynkronisering er ikke tilgængelig på 64-bit operativsystemer. Guiden Office Clean-up er ikke tilgængelig på 64-bit operativsystemer.

Dette er er altså ifølge de oplysninger de selv giver..Om det er blevet patchet væk kan champsky nok fortælle dig.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 09:53 #9
takker...chamsky..send et svar
Avatar billede champsky Nybegynder
19. november 2008 - 10:32 #10
Hej igen
Der er ikke noget der er patchet væk her, men jeg bruger ikke "Guiden Office Clean-up"
og "OneNote 2007-printerdriveren" til noget somhelst. Så om de virker ved jeg ikke.
Jeg skriver det lig ud så der er ikke nogen der er i tvivl. Pakken er fuld lovlig og betalt for. Det er en volume licens så jeg har det installeret på 20 maskiner i alt (både Vista 32-bit og 64-bit samt XP). Pakken indeholder: Access, Excel, Infopath, Outlook, Powepoint, Puplisher og word. Så er der diverse værktøjer så som picture manager osv. Nævnte programer virker som de skal.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. november 2008 - 14:01 #11
Jep men nu har ckt da fået alle informationer :)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 14:39 #12
ingen point champsky?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. november 2008 - 15:36 #13
Lad den lige stå til i morgen ckt,så han har en chance til at ligge et svar også.
Avatar billede champsky Nybegynder
19. november 2008 - 16:21 #14
Jeg er ny her.. så jeg ved ikke hvordan systemet virker! Er det svar nok? :)