Avatar billede hcar Novice
18. november 2008 - 17:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

åbningsrækkefølge ved netadgang

Access 2007, Vista og trådløst hjemmenetværk.
Hvis en db på en PC åbnes, kan jeg ikke åbne den samme db fra en netforbundet PC, da systemet fryser. Åbnes den først fra den PC, der ikke indeholder db, er der ingen problemer. Der er ingen låsning på db og den åbnes med delt adgang.
Analogt skal jeg først lukke db på pc med db, da systemet ellers ligeledes fryser.
Jeg mener, at dette giver ustabilitet i brugen, men hvad er der galt?
Avatar billede mugs Novice
18. november 2008 - 17:12 #1
Kender intet til 2007.
I andre versioner er det en klat fordel at benytte front- og backend.
Det betyder, at backend kun indeholder tabeller og ligger på et drev der kan læses fra alle arbejdestationer.
Frontnend indeholder alle andre objekter end lige tabeller. Du sammenkæder så frontend med backend tabellerne. Frondend ligge lokalt på de enkelte arbejdsstationer.

I 2002 foregår sammenkædningen i menuen Filer > Hent eksterne data > Sammenkæd.
Avatar billede hcar Novice
18. november 2008 - 17:31 #2
Vi er kun to brugere, så jeg mener, der er en oplagt fejl i opsætningen. Jeg er især nysgerrig - hvorfor??
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. november 2008 - 06:59 #3
Hvis der er mere end 1 bruger på en Access db, er der kun 1 vej frem: frontend+backend som mugs beskriver.
Det kan godt være at der findes forkromede svar på hvad man skal gøre for at få det til at virke med at flere bruger den samme fil, men efter mine erfaringer er det ikke noget man skal bygge på - det giver kun problemer.
Avatar billede mugs Novice
19. november 2008 - 09:33 #4
Tak for point.