Avatar billede webrex Nybegynder
18. november 2008 - 12:34 Der er 5 kommentarer

Pdf-fil til word-fil (doc). Tekst skal kunne redigeres/ slettes

Hej

Jeg skal have lavet en pdf-fil med tekst om til en .doc (word-fil), som jeg så kan redigere i, dvs. jeg skal slette nogle ting og ændre marginer i dokumentet.

Jeg har Adobe Acrobat 9 pro.

Når jeg forsøger at save det som .doc, så bliver det til billeder (1 billede pr. side) i selve word dokumentet.

Pdf.-filen indeholder kun tekst - dog skyldes problemet måske, at pdf. filen er et billede af teksten???

I så fald, hvordan gør jeg teksten (billederne) i pdf. til tekst, som jeg så kan konvertere?
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2008 - 12:38 #1
Er det ikke bare Ctrl-a og så Ctrl-c, og derefter paste det ind i word. ?

Det gør jeg .
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 12:48 #2
Hvis du har brug for at konvertere fra pdf til doc, skal du have fat i et OCR program. Du kan fx prøve http://www.softinterface.com/ eller http://www.hellopdf.com/
Avatar billede falster Ekspert
18. november 2008 - 16:37 #3
Teksygenkendelse v.h.a. OCR er indbygget i Acrobat. Jeg har ikke 9 pro, men det er nok under menupunkt "Dokument" - noget der ligner "Genkend tekst vha. OCR".
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2008 - 22:33 #4
Det er ikke nødvendig at anvende OCR for at kopiere fra acrobat og paste i word
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 22:44 #5
dragonnight-> Du har fuldstændigt ret, men resultatet bliver til gengæld derefter. Og der er jo ikke meget fidus i at skulle til at bruge timer på at rette hele dokumentet op, for at kunne bruge det. Og det bliver man nødt til, hvis der er opstillingsformatering i PDF filen, fx kolonner, spalter, tabuleringer osv.