Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 21:18 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Processor Hardware Virker Ikke?!

Hej eksperter.
Min, under et år, gamle bærbare Dell XPS' processor stoppede med at fungere.
Jeg har flere gange kommet til at lægge lidt vægt på overfladen ved siden af touch pad, og processoren har udstødt en lyd, som når man bremser en skive der kører rundt.
Nu kom jeg til det igen, men den fortsatte ikke med at fungere! :(

Når jeg tænder min PC kommer der en lyd fra processoren som lyder som små hurtige dybe bip.

Lige imorgen skal jeg bruge min PC, så ville høre om der var noget jeg kan gøre selv ved det her problem.

Bruger computeren >8 timer hver dag, så at undvære den op til flere uger mens den er til reperation er katastrofalt!
Håber i kan hjælpe!
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 21:25 #1
Glemte vidst at fortælle, at hvis jeg ignorere lydene fra processoren, så kommer BIOS op og siger den ikke fandt nogen bootable device.
Avatar billede matcho Nybegynder
17. november 2008 - 21:56 #2
Har godt nok ikke megen kendskabmtil bærbare,men kan det ikke være blæseren der er blevet trykket så det er den der er gået istykker så den ikke preser cpu ned.
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 22:03 #3
det er garanteret harddisken der er noget galt med, da den jo også er et bootable device..prøv at checke hvis det er muligt, om den sidder ordentligt..
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 22:12 #4
Matcho> Blæseren sidder ikke på de frie områder jeg har kommet til at trykke.

Atomicjoker> Hvor finder jeg harddisken?
- Jeg har 3 plader jeg kan åbne bagpå udover batteriet. En af dem har det der processor tegn, det er der lyden kommer fra. Den anden der sidder der kun mit WLAN kort, og den tredje er en stor satan hvor det eneste man kan se er blæseren.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 22:16 #5
Atomicjoker> Har lige kigget ind under den store plade.. Blæser, 2 RAM kort ellers ikke noget at pille ved.
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 22:18 #6
hvad er det for en af xps du har? de sidder i siden på nogle maskiner.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 22:27 #7
M1530 - Ja, den sidder i siden. Men de små cell mærker sidder bagpå :P Har lige nærlæst teksten der står bag på processoren/harddisken.. Der står Seagate Momentus 5400.4, 250GB med firmware 3.ADA
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 22:27 #8
-Processoren/Harddisken, ja Seagate tingen, den sidder i siden.
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 22:35 #9
hvis den sidder ordentligt, kan du jo prøve og starte pc`en, og Høre om det ikke er harddisken der piber lidt, for den er nok ikke så glad for at blive bremset mens den er i gang..  :)  Det er mit bud ihvertfald..
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 22:38 #10
hvordan kender jeg forskel på processor og harddisk? :S
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 22:46 #11
Her er et videoklip fra youtube der viser hvor ram og hardisk bliver udskiftet, der kan du se hvor den sidder  http://www.youtube.com/watch?v=A7R5VYsdxIg
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 22:54 #12
Jo så er det harddisken...

Men hvad skal jeg gøre ved det, kan jo ikke se om den sidder rigtigt når den skubbes ind?
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 23:02 #13
bare sørg for at den er trykket ordentligt ind, og så høre efter når du tænder om det ikke er den, nu du ved hvor den sidder  :)  og hvis det er den, skal der nok nogle professionelle til at redde dine data..  :(
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 23:05 #14
Øv altså!
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 23:11 #15
har selv prøvet at miste alt skidtet på pc`en to gange pga harddisk, har lært at backe up he he :)
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 23:19 #16
Det er ikke første gang den her PC fucker op..

Og jeg har back up, men det var jo også rigtig fedt dengang back up PC'en fik en virus ind samme sekund jeg lukkede virus programmet i et sekund og mistede 200GB uerstattelige ting!

:-(
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 23:20 #17
Men jeg kan ikke se hvordan jeg kan miste mine data...
Harddisken blev fik jo bare et let tryk :S Om ikke andet burde det overhovedet ikke være muligt at ramme harddisken ved at lægge hånden på computerens overflade :S
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 23:32 #18
nej det burde ikke være muligt, men computer hardware er noget spøjst noget,der kan være mange forskellige årsager til at det bare ikke gider og starte lige pludseligt. He he he, men som sagt er mit bud at få en til at undersøge harddisken..
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
17. november 2008 - 23:39 #19
Vil jeg også gøre..

Øv kommer lige i tanker om at L4D udkommer imorgen! Så skal jeg gå hele ugen og høre på min ven har gennemført spillet og at jeg ikke engang kan starte det -_-

Nå, tak for hjælpen, smutter i seng nu.
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
17. november 2008 - 23:39 #20
men sådan en harddisk er bygget op som en gammel lp afspiller med en arm der kører hen over en metaldisk, og hvis den har fået et tryk så armen har lavet en ridse, så er der problemer i hvertfald..
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
22. november 2008 - 13:52 #21
lukketid