Avatar billede photop Nybegynder
17. november 2008 - 17:38 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Bærbar fryser med konstant hyletone under opstart

Jeg har en Acer TM 4150, der har tjent mig godt i små 4 år efterhånden.

Uden varsel er den begyndt at lave en ganske kraftig og skinger hyletone under opstart. Umiddelbart lyder det som om det er systemhøjttaleren (eller hvad den der laver bip'et under opstart hedder), som hyler i stedet for at lave et kort bip.
Lyden er ganske kraftig, og fortsætter tilsyneladende på ubestemt tid (har ikke prøvet at lade den hyle mere end 20 sek), samtidig med at computeren ikke foretager sig yderligere i forhold til opstart.

Det er uden betydning om jeg har batteri eller fast strømforsyning på.

Hvad kan der være galt?!?
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 17:48 #1
Jeg er ret sikker på at du har RAM fejl. Køre en test for at se om din RAM er ok.
ftp://ftp.zepto.dk/Software/TestingTools/Memtest/
Avatar billede Jensen DK Novice
18. november 2008 - 06:53 #2
Du kan nok ikke teste dine ram når maskinen ikke starter op, du kan prøve at pille dine ram ud og så låne nogle ram af en kammerat, og så se om den vil starte op uden at hyle, så kan du efterfølgende købe nye ram.
Avatar billede photop Nybegynder
18. november 2008 - 07:33 #3
Jeg forsøgte lige at pille rammene ud og bytte rundt på klodserne - nu lykkedes det da at starte op, så jeg forsøger lige RAM-testen, for at se om der i øvrigt er fejl ved RAM'ene.
Avatar billede champsky Nybegynder
19. november 2008 - 16:22 #4
Jamen det var da godt.. at vi fandt ud af at det var RAM'ene det var galt med.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. november 2008 - 16:38 #5
Ja de har nok haft dårlig forbindelse, så det hjalp at flytte rundt på dem.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. december 2008 - 12:56 #6
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
01. januar 2009 - 07:37 #7
Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det er en ting der kan få betydning for hjælp en anden gang, hvor der er brug for det.
Avatar billede photop Nybegynder
03. januar 2009 - 15:54 #8
#Silbidor
"Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen."
Det er fantastisk at folk tror de ved hvad der er galt, i det øjeblik man ikke svarer! Hvis du tjekkede min konto ville du vide at jeg godt "kan finde ud af" at give point.

1) Jeg huskede ikke at jeg havde uafsluttede spørgsmål på eksperten.
2) Jeg har af private årsager ikke været på eksperten i 1½ måned.
3) Jeg har udelukkende givet point for at du ikke skal gå rundt og være sur 1½ måned efter at du har brugt 2 minutter på at svare på et spørgsmål. Jeg beklager meget at jeg har fornærmet dig så groft ved ikke at acceptere dit svar, som i øvrigt ikke fik løst mit problem.