Avatar billede n95eoe Nybegynder
28. juni 2001 - 12:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

PC Crasher efter en måneds brug.

System: 300 W PSU, 1200 MMz T-bird (arbejdstemp. på 54-57 grader C), Soltek 75-KAV 133 MHz, Geforce2 MX grafik, 128 MB PC133, IBM 14 GB harddisk (3 partitioneringer)
For en måned siden installerede jeg Win 98 2.E hvilket kørte upåklageligt med net-,lydkort, brænder,256 MB PC133 ram og optisk mus indtil for en uge siden. Systemet begyndte langsomt at blive mere og mere ustabilt, især under CS-spil på nettet.
Jeg formaterede harddisken, men fik nu efter endt installation en lang række fejlmeldinger.
Nu har jeg 6 gange formateret harddisk, kørt F-disk, og sat en minimumskonfiguration op (se Top), prøvet at installere 2 forskellige Win 98 2.E og 1 win 98 1. udgave.
Enten i starten af installationen eller under hardwarefinding kommer der en lang række \"blå-skærms\" fejlmelinger.
Harddisken er blevet sat som \"slave\" på en anden PC uden problemer.
En formateret harddisk (incl. F-Disk) er da tom?
Kan det være en hardware konflikt, og hvorfor kommer den først nu (efter en måned)?
Hjælp savnes.
\\\\ Esben
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. juni 2001 - 12:56 #1
ikke helt du skal køre noget som det her :
fdisk /mbr
Avatar billede dipzy Nybegynder
28. juni 2001 - 12:56 #2
Har du husket at installere Via 4in1 driverne ?

Dem kan du finde på den cd der fulgte med bundkortet
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. juni 2001 - 12:57 #3
slette og genopbygger master boot record - hjælper nogen gange
Avatar billede pcgamez.dk Nybegynder
28. juni 2001 - 12:57 #4
Jeg havde på et tidspunkt også MANGE problemer  med min pc, men kun når jeg spillede cs. Men så genindstallerede jeg det, og den crashede sidste gang 19. august 2000. Ret sejt. Men du har tilsyneladende indstalleret Cs mange gange, da du jo har formateret hdisken, så det er jo nok ikke det...
Avatar billede darkside Nybegynder
28. juni 2001 - 12:58 #5
Hm 57 grader er meget!
Tjek din køler!
Avatar billede dipzy Nybegynder
28. juni 2001 - 13:00 #6
vel er det da ej
Avatar billede kung_fu Nybegynder
28. juni 2001 - 13:01 #7
Tror du ikke bare du skal skrue ned for brugen af crackede programmer... ? :-)
Avatar billede dipzy Nybegynder
28. juni 2001 - 13:02 #8
det kan du da ikke vide om det er
Avatar billede darkside Nybegynder
28. juni 2001 - 13:04 #9
57 grader er da vildt.!
Men ligger på 40 til 42 ved fuld load!
Avatar billede darkside Nybegynder
28. juni 2001 - 13:04 #10
men = min!
Avatar billede dipzy Nybegynder
28. juni 2001 - 13:09 #11
Hvor hurtig, og hvilken køler ?
Avatar billede darkside Nybegynder
28. juni 2001 - 13:11 #12
Amd Duron 800@1150
med en Fop38
Avatar billede n95eoe Nybegynder
28. juni 2001 - 13:13 #13
Jelzin:Hvad gør Præscriptet MBR ved f-disk præsist?
Dipzy: via´s 4in1 installeres først efter windows er installeret. De gange hvor win 98 2.E er blevet færdigtinstalleret er Via´s drivere også blevet lagt ind, men lige meget hjælper det.
PCgames: CS er ikke blevet installeret nogle gange siden det fatale Crash d. 19/6.
Fung-Zu: Jeg må med sorg melde at min win. 98 SE er original til nye PC´er.
Med hensyn til CPU-temp: Køleren er en volkano II, 5000 RPM. De to gange hvor win 98 SE. er blevet succesfuldt færdigtinstalleret har begge været om morgenen, dvs. CPU´en har været kold (ca. 43 grader ved start). Tanken har også strejfet mig men hvorfor sker det først nu?
Der hersker jo også tydligves uenighed om 57 grader er højt?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. juni 2001 - 13:48 #14
mbr \"nulstiller\" din mbr( master boot record) som så bliver genopbygget næste gang du starter op. altså hvis fejlen ligger deri kan den rettes via det.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
28. juni 2001 - 14:12 #15
Jeg tror ikke det er fordi den er 57 grader for min T-bird ligger omkring 61. Den kører 100% stabilt.
Avatar billede n95eoe Nybegynder
28. juni 2001 - 14:36 #16
efter at have kørt en fdisk/mbr skete følgende:
win 98 Se. startede op (undersøgte drevne uden at finde fejl)
Kopiering af Win 98 filer påbegyndt.
Bootdiskte blev oprettet.
Umiddelbart efter at bootdisketen var færdig blev der meldt: Fejl i \"SUWIN\" som førte til nogle beskyttelsesfejl i nogle stakke. Eneste mulighed var at genstarte.
I næste opstart bliver der i opstarten af Win98 installering meldt True type file format -fejl.
Herefter genstartes og nu meldes der Win98setup fejl. Dette viser meget godt hvordan det går...
nu formaterer jeg og kører Fdisk/mbr igen

Avatar billede sandi Nybegynder
28. juni 2001 - 18:47 #17
1. Jeg har prøvet det samme på en ny maskine jeg skulle sætte op.
Fejlen viste sig at være en defekt ram-klods. (Her tænker jeg på din fejl i \"SUWIN\".)
2. Når man spiller cs på nettet skal man sørge for at opløsningen IKKE er højere end opløsningen på skrivebordet, da det ellers kan give en masse problemer både under og efter spillet
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. juni 2001 - 01:50 #18
n95>> skriv tilb. hvordan det gik ( husk at installere fra \"native sys\".)
:)
//Dino
Avatar billede n95eoe Nybegynder
29. august 2002 - 09:14 #19
Det viste sig at være en defekt ramblok - fremover hedder det længe leve mærkevarene. Har i mellemtiden bygget en langt større maskine.