Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 10:49 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde mine trådløse netværk

Hjælp!

Listen over trådløse netværk er tom... jeg kan godt får forbindelse, hvis jeg bruger et netværkskabel, men min trådløse forbindelse kan ingen netværk finde. (Det har jeg ellers ikke haft problemer med.)
Ved reparation beder den om at få aktiveret den trådløse forbindelse ved hjælp af knap på tastatur eller på siden af pc. Dette har ingen virkning... Ved Admin. netværksforbindelser ka jeg se mit netkort: Atheros AR5008X Wireless Network Adaptor. Dette er ikke tilsluttet...
Hvis jeg højreklikker på Atheros-ikonet har jeg mulighed for at deaktivere og oprette forbindelse (hvis jeg vælger opret forbindelse kan den ikke finde netværk!)
Håber på lildt hjælp.
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 11:04 #1
Hej du
Er det en laptop? hvis ja hvilken mærke og model?Har den vært på netværket trådløst før?
Hvilken OS har du? bruger du virus+firewall software?
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 11:07 #2
Hej
Det er en laptop.
Zepto FL90 som har været trådløs i 1½ år.
Jeg bruger Vista og har installeret f-secure gennem længere tid + firewall.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
17. november 2008 - 11:32 #3
Der må være en Hotkey et sted der kan slå trådløs til og fra.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 11:40 #4
jeps, men når jeg bruger FN+F2 som jeg tidligere har brugt, så sker der intet... Normalt kom der en besked frem med, at nu var netværk de eller aktiveret. Det gør der ikke nu. Den manuelle knap der kan skydes frem og tilbage har samme effekt - nemlig ingen.
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 11:49 #5
Hej igen
Er den blå diode tændt ved knappen? altså knappen til tænd og sluk for trådløs netkort.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 11:52 #6
nej! den står i tændt position, men intet lys...
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 11:55 #7
Jeg vil først og fremmest prøve at se om netværket er synlige for andre maskiner eller det er kun dig.
Hvis det er kun dig så vil jeg downloade det nyeste driver til netkortet og installere det. derefter vil jeg slå alt firewall og virus programer fra. pg se hvad der sker.
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 11:58 #8
Du kan også lige kigge i enhedshåndteringen og se om netkortet er der og driveren fungere!
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 12:16 #9
Har lige opdateret driveren gennem enhedshåndtering... Den er nu opdateret.
Har slået alt sikkerhed fra... stadig intet lys.

Hvordan kan jeg undersøge, om det kun er min pc der ikke kan finde netværk? Er hjemme og har udover den problem-skabende bærbar en stationær pc.
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 12:24 #10
Hmm.. hvis ikke du har en anden maskine det har trådløs netkort så kan du ikke finde ud af det. En nabo eller ven kan jo kigge om de kan se dit netværk. Men jeg tror nu det er dit netkort der er bøvl med. Jeg sider selv med en Zepto, og har købt mange Zepto maskiner til mit arbejde har dog aldrig hørt om FL90.. men anyway du burde nok hente det nyeste driver fra Zeptos FTP. hvis ikke det virker så vil jeg dømme det netkort død. og sætte et nyt i eller bruge en af de der USB netkort.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 12:33 #11
znote 3415W
i bunden af maskinen står der FL90:-)
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 12:45 #12
det lyder ikke så godt med et dødt netkort!
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 12:50 #13
Er du sikker på at dit trådløse netkort hedder det du siger? Zepto bruger disse her:
Gemtek_-_11mbit
Intel_Pro_2100_3B_-_11mbit
Intel_Pro_2200_BG_-_54mbit
Intel_Pro_2915_ABG_-_54mbit
Intel_Pro_3945_ABG_-_54mbit
Intel_Pro_4965_AGN_-_300mbit
Intel_WiFi_533_-_450Mbit
MSI_54G_-_54mbit
Realtek_8180L_-_11mbit
Zepto_Wpro_BGN_-_300mbit
Zepto_ZPro2_BGN_-_300mbit
Zepto_ZPro_BGN_-_300mbit
Zepto_Zpro2_-_HMC_BGN_-_300mbit
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 12:55 #14
Har lige fundet ud af at:
Atheros AR5008X Wireless network adapter
Er det samme som
Zepto_Wpro_BGN_-_300mbit

Her er et link til det nyeste driver
ftp://ftp.zepto.dk/WirelessLanCards/Zepto_ZPro_BGN_-_300mbit/Vista/
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 12:59 #15
Hold da op! jeg var selv på zepto, men kunne ikke lige blive klog på det:-) Tak. kan se, at der kommer to mulige downloads op. Har du et bud på, hvordan jeg finder ud af, om det er:
STA7.3.1.109_Vista_32bit.zip
STA7.3.1.5_Vista_32bit.zip
jeg skal hente?
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 13:04 #16
Højre-klik på ikonet computer på skrivebordet> egenskaber.. så læser du bare derned af og under "system" og "systemtype" står der om det er 32- eller 64- bit.
En anden vej til system:
kontrolpanel> system
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 13:05 #17
Hov hov... sry.. mig der ikke læste korrekt
bare hent en af dem under 32-bit... bare tag den på 610kb
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 13:12 #18
:-)
Jeg er lidt tung i det... Nu er den hentet, og gemt på skriebordet.
Hentede denne: STA7.3.1.109_Vista_32bit.zip
Nu ligger den som en zip. (har ikke udpakket eller kørt filen...)
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 13:24 #19
så kom igang med at udpakke og installere.... hvad venter du på?
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 14:18 #20
har udpakket.
Gik i enhedshåndtering og opdaterede manuelt driver til netværkskort. Den skrev, at den var opdateret...
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2008 - 14:20 #21
Selv om operaticsystemer mener at den er opdateret, så kan den godt være korupt.
Afinstaller den gamle i enhedshåndteringen, og installer den nye.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 14:24 #22
ingen ændring...
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 14:25 #23
tak... prøver lige at afinstallere...
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 14:31 #24
stadig ingen ændring. Har slettet driver og manuelt installeret den nye.
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 14:39 #25
hmm.. så er den nok død!
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
17. november 2008 - 14:42 #26
øv, øv, øv... Kan man udskifte et kort?
Hvis jeg stadig har garanti på min computer, dækker den mon så et nyt kort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2008 - 14:43 #27
Jeg får en skummel mistanke. Netkortet kan være deaktiveret, og jeg ved kun hvordan det reaktiveres i Vista, nemlig under egenskaber for forbindelsen.
Det kunne måske ordnes ved at gøre det helt strømløst ved at slukke maskinen, og så tage det store batteri ud.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2008 - 14:48 #28
Du kunne prøve at gå i kontrolpanelet og åbne netværksforbindelser.

Hvis du højreklikker på netkortet deri, så skulle der gerne fremkomme en menu, hvor du har mulighed for at aktivere/deaktivere netkortet. Jeg tror også dette gælder XP.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
17. november 2008 - 14:50 #29
Prøv at gå i Kontrolpanel -> Administration -> Tjenester også genstart tjenesten "Automatisk konfiguration af trådløse enheder" (noget i den stil)
Avatar billede champsky Nybegynder
17. november 2008 - 14:53 #30
Jeg tror den er død... nå han installere nye driver så vil kortet automatisk aktiveres...
og ja hvis det er garanti på maskinen så burde det dække...
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
18. november 2008 - 09:50 #31
Tak for jeres mange fine ideer...
Jeg har prøvet ovenstående, men kan ikke fine en mulighed for at "genstarte tjeneste" under forslaget om "automatsk konfiguration af trådløse enheder".
Til dragonknight: jeg har Vista, så jeg kunne følge din anvisning - desværre uden positivt resultat.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
18. november 2008 - 11:11 #32
Tak for jeres mange fine ideer...
Jeg har prøvet ovenstående, men kan ikke fine en mulighed for at "genstarte tjeneste" under forslaget om "automatsk konfiguration af trådløse enheder".
Til dragonknight: jeg har Vista, så jeg kunne følge din anvisning - desværre uden positivt resultat.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
18. november 2008 - 11:13 #33
Ja, så kom jeg endelig igennem til Zepto efter en telefonkø på 45 minutter!
Takket være jer, havde jeg prøvet alle teknikkerens forslag til optimering. Tak for jeres tid og ihærdighed. Jeg sender den ind - et nyt netkort er nok løsningen!
Avatar billede champsky Nybegynder
19. november 2008 - 16:24 #34
Super.. Så er nyt netkort løsningen jo :)
Nu skal du bare se hvorlangtid de er om det!
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
19. november 2008 - 22:59 #35
ja, jeg frygter, at der er lige så overraskende lang ekspeditionstid på rep. som på telefonrespons.