Avatar billede sidenius Nybegynder
16. november 2008 - 16:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

manglende billeder på server

Jeg har upload'et min index.html side til serveren. Det eneste jeg ikke får med over er de få jpg billeder der er. Links på navigationsbaren er til stede jeg har bare ikke noget billede på de knapper hvor de skal være, samt baggrunden.Et email link er også til stede i bunden af siden. Jeg har tjekket at billed-filerne ligger på serveren, jeg kan bare ikke få dem frem når jeg går ind på siden ( et rødt kryds er hvor billedet skulle være ). Håber nogen evt kan hjælpe mig ud af problemet.
Avatar billede olebole Juniormester
16. november 2008 - 16:28 #1
<ole>

Billederne ligger ikke, hvor du med din kode fortæller browseren, de ligger. Hvorfor kan kun en clairvoyant gætte. Men du kunne jo give os et link til siden  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 16:29 #2
Hvis du nu højreklikker på et af de manglende billeder og vælger Egenskaber/Properties, hvilken sti står der så?

Jeg gætter på noget C:/(...), da det lyder som om, stierne er til billederne på din computer og ikke på serveren.
Avatar billede sidenius Nybegynder
16. november 2008 - 16:32 #3
siden hedder www.kl-art.dk , jeg har prøvet at højreklikke på et af de manglende og vælge "Egenskaber" men den viser kun fil-navnet og ingen sti til dem.
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 16:33 #4
Hvis du så går ind i sidens kildekode (Højreklik på baggrunden, vælg Vis Kilde), så kan du se HTML-koden for siden.

Prøv at se på billedstierne. F.eks.:

file:///C|/Documents and Settings/Lars/Dokumenter/KLART.DK-VERSION2/images/images/nytopbanner_03.jpg

Og præcis som jeg forudsagde, så linker dine billeder ikke til stier på serveren, men til stier på din PC. =)
Avatar billede sidenius Nybegynder
16. november 2008 - 16:35 #5
ahh super :)...prøver lige at rette dem til så
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 16:42 #6
Hvis dine billeder f.eks. ligger sådan her på serveren:

images -> billede_01.jpg

Så kan du i stien skrive:

/images/billede_01.jpg

Ved at du indleder stien med "/" sørger du nemlig for, at stien starter i roden af serveren. =)

For hvis du skriver:

http://www.kl-art.dk/images/billede_01.jpg

så vil dine billeder skulle loade i længere tid, fordi den tror det drejer sig om en helt anden hjemmeside, når du indleder med http://.
Avatar billede sidenius Nybegynder
16. november 2008 - 16:53 #7
sådan nu lysner det..så mangler jeg bare at få resten rettet til. Tusind tak for hurtigt hjælp w13 :)..drop endelig et svar når du kan
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 16:54 #8
;)
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 17:00 #9
Tak for points!