Avatar billede neocron Nybegynder
16. november 2008 - 03:18 Der er 1 løsning

GLFTPD problemer, FreeBSD 7

Hej,

Jeg har lidt problemer med at få GLFTPD op at køre min FreeBSD maskine. Det er en FreeBSD 7'er som jeg har kompilet med IPFW.

Selve installationen foregik ret simpelt vha. et inkluderet shellscript som tog det step-by-step.

Jeg har i min ipfw.rules åbnet for både tcp og udp på den pågældende port (21, indtil videre).

Jeg har sikret korrekt rootpath i glftpd.conf og har ikke fundet nogle umiddelbare fejl. Jeg kunne ikke se at min installation havde genereret nogen default glftpd.conf, så derfor ledte jeg lidt og fandt så en "glftpd.conf-EXAMPLES". Jeg tog udgangspunkt i denne og rettede ovenstående til og cp'ede den til både mit ftp root dir samt /etc.

Herefter burde man kunne tilslutte ved at smække en "ftp localhost 21" men så indtræder det kedelige.

# ftp localhost 21
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
530 Error reading config file
ftp>

Og så er den disconnected igen.
Fejlen lyder jo umiddelbart åbenlys, men jeg kan dog ikke se nogen fejl i de meget få steder, jeg har redigeret. Jeg har undersøgt logfilerne i hhv. logs dir'et i FTP dir samt /var/log uden at finde noget brugbart til at identificere fejlen.

Er der nogen der kan pege mig i retning af hvad jeg skal lede efter?
Avatar billede neocron Nybegynder
26. november 2008 - 19:18 #1
..