Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
15. november 2008 - 19:27 Der er 4 kommentarer

Råd til valg af PC til Adobe CS4 og billed behandling

Er der nogle der kan give et råd til hvad der skal inden i kassen for at give en god ydelse på ovennævnte opgave.
Det behøver ikke at være noget forkromet pop, bare ydelsen er i orden. Billede filerne kommer tit op på 1 GB.
Avatar billede haverslev Novice
15. november 2008 - 20:08 #1
Nu er CS4 ikke så krævende, men masser af ram er altid godt.
http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshop/systemreqs/

Nu skriver du ikke om det skal være en bærebar eller stationær

Min søn bruger f.eks en Zepto 6625WD med 8600M gt grafikkort og 4 Gb ram (XP Pro)
Til at køre f.eks Adobe CS, Autocad, Rhino :http://www.rhino3d.com/
Han går på AAU og læser til ingeniør - akitektur & design
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
15. november 2008 - 20:53 #2
Tak.
Det på Adobes hjemmeside er vist absolut minimums krav.
Jeg kører med det dobbelte og det kan være meget langsomt når den behandler nogle filtre.
Men det skal være en stationær. Jeg ved at der er nogle motherboards hvor der er forskellige bus systemer så der er mere direkte adgang fra cpu til grafikkort og ram.
Det er specielt der jeg gerne vil have lidt hjæjp
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
15. november 2008 - 20:56 #3
Jeg konfigurerede lige en Mac Pro, den røg lige fra 19.000,00 til 125.000,00
Det må gerne være under Kr. 8000,00.
Avatar billede komputerdk Mester
18. november 2008 - 07:03 #4
Ved ikke lige om en MAC er bedre (?)

ellers ville jeg tage en E8600 (core 2 duo), et af de nye Intel 45 boards, 4-8GB RAM og 64bit versionen af Vista.. (som jeg ser det, så handler det om masser af (L2) cache på processeren, og så kan man ikke udnytte 4 kerner optimalt, så en hurtig 2 kerne er bedre).. et par hurtige diske, evt. i RAID kan også være en ide.

AMD Phenom har ram controlleren indbygget i processeren, men den er bare ikke så stærk i photoshop som Intel (Core 2 Duo bruges også i MAC)

Toms har lavet benchmarks af cpu'er (ved godt det er cs3):
http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-q3-2008/Photoshop-CS-3,826.html