Avatar billede steenkobberoe Nybegynder
15. november 2008 - 09:54 Der er 5 kommentarer

Harddisk fejl, formattering kan ikke gennemføres

Min bærbare PC, HP Pavillon dv4000 med Toshiba 80 GB HD, slukker, hvis den kører virus scan.
Jeg har forsøgt at formatere HD, men format c: tillades ikke. Og jeg kan ikke køre format/f c:
Jeg har prøvet at køre chkdsk og der er nogle klynger, der er beskadigede.
Efter flere forsøg er det lykkedes mig at kunne "komme igennem" med en Windows XP reinstallation, INDTIL partitionen skal reformateres. SÅ slukker PC'en. Nu står jeg med en PC, der ikke vil reformateres og som ikke kan bruges.
Er der nogle DOS kommandoer, som jeg kan bruge til at blokere de ødelagte steder på HD, og hvordan skal jeg få fat i disse kommandoer samt hvordan skal de køres ? (fx fra en CD med DOS kommandoerne installeret ?).

mvh Steen
Avatar billede peet-49 Novice
15. november 2008 - 09:56 #1
Skift disken, en disk med closterfejl kører alligevel på "lånt" tid.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. november 2008 - 13:07 #2
Man kan ikke formatere C-drevet fra windows. Det skal gøres via winCDén. Enten
i konsollen - Ved "R" - hvor der skrives "format C:" uden " eller ved at trykke
enter for install, og der slette partitionen og lave en ny, som kan formateres.
Men peet-49 har da ret i, at hvis harddisken er syg, så er det bedre at tage konsekvensen.
16. november 2008 - 00:14 #3
Killdisk ->
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html

"Nulstiller" / Checker HELE HD'en ...

Hvis den _også_ går død - skal nok ta' nogle timer med 80Gb - så er HD'en DØD/SYG !!!
16. november 2008 - 00:15 #4
29. november 2008 - 17:45 #5
(Hvad endte denne tråd med ?)