Avatar billede ekki Nybegynder
14. november 2008 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopier tilbage på et digital kamera?

Mit spørgsmål er enkelt jeg har et Canon IXUS70 er det muligt at kopiere billeder og film tilbage efter jeg har eksporteret dem? den siger bare at kameraet ikke svarer skønt jeg kan kopiere den anden vej, alt driver materiale samt ledninger osv. virker fint, findes der noget software der kan narre den til at importere?

Mvh Rune
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2008 - 21:33 #1
Det kan helt sikkert lade sig gøre, men måske ikke med kameraet.
Jeg ville sætte hukommelseskortet over i en anden maskine og foretage kopieringen der. Det du bl.a. skal være opmærksom på er formatet hvis cameraet skal kunne læse billederne. Formentligt skal de ligge i et eller andet RAW format
Avatar billede ekki Nybegynder
14. november 2008 - 21:42 #2
fandt en løsningen på billederne.. men det er også mest filmene jeg vil have tilbage, filmene er i .avi - jeg har pt ingen card reader el. lign. men forstår bare ikke at når den kan med billeder hvorfor kan den så ikke med film ? :/
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2008 - 21:53 #3
Det kan være fordi film formatet mens filmen er på kameraet er et andet end når du formaterer det som avi
Avatar billede ekki Nybegynder
14. november 2008 - 22:05 #4
hmm tænker du på om den skifter format når den bliver eksporteret?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. november 2008 - 22:52 #5
Det kunne jeg sagtens forestille mig
Avatar billede ekki Nybegynder
29. november 2008 - 22:18 #6
fandt sku aldrig ud af det men send en svar du, som tak for hjælpen ;)
Avatar billede ekki Nybegynder
29. juni 2009 - 10:24 #7
send svar lalala ;)
Avatar billede ekki Nybegynder
27. december 2011 - 10:38 #8
lukket