Avatar billede Slettet bruger
14. november 2008 - 14:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Makroer virker ikke når jeg starter Excel

De makro'er, som jeg har liggende i PERSONAL.XLS, virker ikke mere, når jeg starter Excel, filen ligger i
C:\Documents and Settings\mitnavn\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART
Avatar billede jkrons Professor
14. november 2008 - 23:44 #1
Hvad mener du med, at de ikke virker? Får du ikke adgang til dem, kan de ikek afspilles, eller gør de noget forkert?
Avatar billede john0000 Nybegynder
15. november 2008 - 00:41 #2
Har du prøvet at gemme den med som "Excel projektmappe med aktiverede makroer"?
Avatar billede jkrons Professor
15. november 2008 - 10:42 #3
john0000-> Har det ikke kun noget at gøre med de makroer, der ligger iselve projektmapperne? Og findes kun i Excel 2007? Her er der jo tale om makroer, som ligger i den personlige makroprojektmappe.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2008 - 16:37 #4
Makroerne kan ikke aspilles, når jeg åbner Excel, det har ellers virket upåklagelig ind til for en uge siden. Excel XP 2002 udgaven.
I Personal.xls har jeg alle mine personlige indstillinger liggende, og den plejer at ligge i baggrunden når man starter Excel op, og vises kun når man trykker på Vindue,Vis og vælger Vis Projektmappe. Jeg gemmer mine makroe i denne fil så jeg kan bruge dem i alle mine Excel filer
Avatar billede jkrons Professor
15. november 2008 - 22:13 #5
Har du prøvet at åbne personal.xls og afspille makroerne direkte derinde fra?

Nopget kunne tyde på, at der er sket et eller andet med din instillation, da de holdt op med at virke, så måske skal du prøve at gendanne pc'en til en gendannelsespunkt, der ligger mens de stadig virkede.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2008 - 17:40 #6
Markoerne virker når jeg åbner person.xls, du har sikkert ret, jeg må prøve at geninstallere Excel, jeg skal bare lige have overtalt min IT-supporter først, men han sidder desværre ikke i Danmark
Avatar billede jkrons Professor
16. november 2008 - 22:03 #7
Prøv i første omgang at kopiere alle dine makroer til et tekst dokument. Slet så Person.xls. Indspil en ny makro, som du gemmer i den personlige makroprojektmappe. Kopier alel dine makroer fra tekstdokumentet tilbage til person.xls og se om det løser problemet.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2008 - 19:20 #8
Det vil jeg prøve i morgen eftermiddag, når jeg kommer tilbage på mit arbejde
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 13:48 #9
takker for jeres input - kom aldrig videre med dette - jeg har i mellemtiden fået opgraderet til 2007 udgaven